Participant la discutiile din cadrul Expo Tranzit, Marius Alban, reprezentantul Ministerului Transporturilor, a trecut in revista pasii parcursi pana acum de oficialii romani in negocierea prevederilor din Pachetul Mobilitate si a explicat care sunt pe mai departe directiile de actiune.
“Pana acum in Consiliul ministrilor de transport s-a reusit, in timpul presedintiei austriece a Consiliului Europei, eliminarea obligatiei de a aduce camioanele in tara de origine la patru saptamani – prevedere introdusa de Austria la presiunea Frantei si Germaniei – si stabilirea unor norme mai flexibile referitoare la detasare. Iar in timpul presedintiei Romaniei, asa cum ne-am angajat in fata transportatorilor romani si fiind constienti de faptul ca o avansare a negocierilor nu era in avantajul nostru, am blocat dosarul, cu toate presiunile din partea Comisiei Europene si a statelor vestice de a merge mai departe cu el“.
Urmeaza din iulie presedintia Finlandei, tara care la primele doua runde de negocieri a fost de aceeasi parte a baricadei ca Romania si statele estice, dar la vot a fost una dintre cele patru care au parasit alianta, si despre care Marius Alban nu stie daca va avea printre prioritati Pachetul Mobilitate. Dar, in eventualitatea in care in a doua parte a anului vor exista negocieri, acestea au fost pregatite si in mai, la Bucuresti, la Consiliul informal al ministrilor de transport – „si semnalele sunt bune“ – si urmeaza sa fie discutate si la inceputul lui iunie la Bruxelles, in Consiliul de ministri de la finalul presedintiei Romaniei. „In plus, le-am scris si ministrilor de transport din Germania si Franta ca primul lucru care ne intereseaza este interesul transportatorilor romani.“
Reprezentantul MT a atras atentia asupra faptului ca exista unele necunoscute, cum ar fi presedintele Comisiei Europene, comisarul pe transport, presedintele Parlamentului European si componenta Comisiei TRAN. Si mai este de vazut daca noul Parlament European va merge pe varianta de pana acum. Iar aici foarte importat este ca europarlamentarii romani sa voteze in favoarea transportatorilor din zona, drept pentru care „noi vom continua sa le furnizam toate datele despre Pachetul Mobilitate si despre modul in care va afecta acesta transporturile si economia in general“, a concluzionat Marius Alban.