Cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, Nestlé a raportat o creștere generală a vânzărilor. Astfel, creșterea organică a ajuns la 2,9% în primul trimestru (T1) din 2025, susținută de pricing cu 2,7% și o creștere internă reală (RIG) de 0,2%. În trimestrul al doilea (T2), creșterea organică a vânzărilor s-a situat la 3,0% cu un RIG de -0,4%, compensată de creșterea de pricing de 3,3%.
Laurent Freixe, CEO la Nestlé, a declarat că va pune în aplicare la nivel global strategia care se concentrează pe îmbunătățirea performanței și transformarea companiei pentru viitor. Aceasta include îmbunătățirea cotei de piață, printr-o execuție mai bună și investiții mai mari.
La nivel global, Laurent Freixe, Nestlé CEO a comentat: „Ne punem în aplicare strategia pentru a accelera performanța și a ne transforma pentru viitor. Accelerăm creșterea categoriei noastre și ne îmbunătățim cota de piață, printr-o execuție mai bună și investiții mai mari, finanțate printr-o urmărire neobosită a eficienței. Acolo unde investim pentru a accelera creșterea categoriei, creștem de patru ori mai repede decât Grupul, iar cele șase „pariuri mari” în inovații au realizat vânzări de peste 200 de milioane de franci elvețieni în prima jumătate a anului. Ne-am menținut previziunile pentru 2025, ținând cont, în același timp, de riscurile și incertitudinile macroeconomice crescute.”
În Europa, creșterea a fost determinată de ajustările de pricing, în principal pe fondul inflației la cafea și dulciuri. Veniturile din creșterea internă reală (RIG) a revenit pe pozitiv în T2 datorită îmbunătățirii vânzărilor de cafea și categoriei de hrană pentru animale. În majoritatea categoriilor și piețelor, compania a înregistrat câștiguri de cotă de piață în aceste segmente.
Creșterea organică în zona Europei a generat 3,5%, determinată de RIG de -0,2% și de pricing de 3,7%.
Vânzările raportate de 8,5 miliarde CHF au crescut cu 1,5%, incluzând un impact de -2,2% al fluctuațiilor cursurilor valutare.
În întreaga regiune, creșterea a fost condusă de Turcia, Peninsula Iberică, țările nordice și Franța.
Domeniul hranei pentru animale de companie și cel al cafelei solubile au obținut creșteri ale cotei de piață, în timp ce domeniul dulciurilor și produselor alimentare au pierdut cotă.
Nestlé a raportat că principalele categorii care au contribuit la creșterea organică a vânzărilor au fost cafeaua – datorită vânzărilor de cafea solubilă și celei ready-to-drink (RTD), dulciurile – susținute de KitKat și categoria de hrană pentru animale de companie – condusă de Felix, Purina ProPlan și Purina ONE. Produsele Nestlé Professional au avut un ritm ridicat, fînd determinate de soluțiile pentru băuturi. Categoria de produse destinate nutriției pentru sugari și copii de vârstă mică a marcat o creștere stabilă. Categoria de produse alimentare a scăzut, cauza fiind competiția de pe unele piețe.
“Suntem bucuroși să anunțăm rezultatele financiare pentru prima jumătate a anului ale Nestlé România, reușind să obținem o creștere de 4,8%. Acest rezultat reflectă capacitatea echipei noastre de a furniza produse de înaltă calitate și de a satisface nevoile în continuă evoluție ale consumatorilor noștri. Suntem încrezători în abilitatea noastră de a continua pe aceeași traiectorie, pentru a marca al doisprezecelea an consecutiv de creștere pentru Nestlé România. Mulțumesc încă o dată întregii echipe pentru eforturile depuse în fiecare zi și pentru impactul pozitiv adus în societate.”, a menționat Silvia Sticlea, Country Manager la Nestlé România.
Compania consideră că este esențială implicarea în comunitatea locală. În prima jumătate a anului, Nestlé România a continuat să participe la proiecte educaționale derulate cu ajutorul Fundației Prais. Ca urmare, profesorii din cele 443 de școli înscrise, aflate în 244 de comunități urbane și rurale, din 35 de județe și Municipiul București, au putut implementa activitățile „learning by doing” din cadrul mișcărilor naționale „Și Eu Trăiesc Sănătos!” – SETS și „Planeta Albastră Contează pe Tine!” PACT sau ale programului „Pet School”. Cadrele didactice au desfășurat peste 3.300 de ore/lecții tematice bazate pe e-books, filme scurte pe YouTube. De asemenea, au angrenat elevii în 77 de lecții/clase bazate pe cărți electronice și clipuri YouTube. Totodată, au implicat elevii în 77.200 de activități specifice legate de programele alese. Din 2011, peste 600.000 de elevi cu vârste cuprinse între 6 și 12 ani au putut face parte din comunitate. În prima jumătate a anului, compania a donat, de asemenea, 27 de tone de alimente în valoare de peste 90.000 CHF.
- Foto: Nestlé









