Compania Continental a sărbătorit producția a 200 de milioane de senzori radar, o cifră semnificativă care reflectă poziția sa de lider pe piața componentelor esențiale de siguranță pentru sectorul auto, înregistrând o cotă de peste 20%. Totodată, această tendință evidențiază dezvoltarea accelerată a sistemelor avansate de asistență pentru șofer (ADAS) către conducerea automatizată și conducerea autonomă a viitorului.
În perioada 1999 și 2021, imediat de la lansarea primei generații de radar Continental cu rază lungă de acțiune, integrată în Mercedes S-Class, compania a livrat 100 de milioane de sisteme radar, iar după patru ani a atins o nouă bornă de 200 de milioane. Ritmul de creștere reprezintă o dovadă a progreselor tehnologice majore, precum și a cererii tot mai mari de funcții de siguranță în vehicule.
„Pragul de 200 de milioane de senzori produși – și comenzile majore pentru producție de serie – subliniază faptul că Continental înseamnă inginerie de înaltă tehnologie, spirit inovativ și soluții tehnologice personalizate pentru fiecare aplicație din industria auto,” a declarat Ismail Dagli, directorul ariei de afaceri Autonomous Mobility din cadrul Continental. „Senzorii radar sunt o componentă esențială pentru mobilitatea de astăzi și de mâine. Fără un portofoliu diversificat de sisteme radar, precum cele oferite de Continental, conducerea autonomă nu ar fi posibilă.”
Profesioniștii Continental Autonomous Mobility Romania s-au implicat constant în dezvoltarea tehnologiei radar, fiind printre susținătorii timpurii ai acesteia, atât din perspectivă tehnologică, cât și de business. De asemenea, echipele din Iași, Sibiu și Timișoara au îmbunătățit acest radar, transformându-l într-un pilon esențial al mobilității viitorului.
Senzorii radar au urcat vânzările și au schimbat trendul printre preferințele clienților, devenind esențiali în sistemele de asistență pentru șofer. Acestea oferă un plus de siguranță și confort atât în vehicul, cât și în trafic. Continental dispune de un portofoliu vast de sisteme radar performante, personalizate pentru fiecare aplicație și cerință de piață.
În prezent, sunt utilizate nouă sau chiar mai mulți senzori radar în unele cazuri. Pe lângă controlul adaptiv al vitezei de croazieră („cruise control”), sistemele de asistență pentru frânare de urgență, detectarea unghiului mort, avertizarea la părăsirea benzii, alertele de trafic transversal și parcarea necesită, de asemenea, suportul senzorilor radar – de obicei în combinație inteligentă cu alți senzori, precum camerele video, senzorii ultrasonici și sistemele LiDAR.
În ultimii ani, tehnologia radar folosită în vehicule a cunoscut o transformare completă. În 1999, Daimler a oferit primul sistem al funcției de control adaptiv al vitezei de croazieră în modelul său S-Class. Acesta a funcționat cu un radar cu rază lungă de acțiune, de 150 de metri. Era format din două componente: un cap radar instalat în spatele grilei radiatorului și o unitate de control. Cele două componente cântăreau 1,3 kilograme și aveau dimensiunea aproximativă a unei cutii de pantofi.
Cu toate acestea, chiar și atunci, atât Mercedes, cât și Continental au mizat pe această tehnologie sofisticată. Spre deosebire de senzorii cu infraroșu, senzorii radar funcționează independent de lumină și de condițiile de vizibilitate – inclusiv în ceață și întuneric.
Sistemele radar de astăzi nu mai au aproape nimic în comun cu prima generație.
„Senzorii radar inteligenți, de exemplu, sunt deja echipați cu microcipuri performante, care procesează direct semnalele primite de la senzor și – de obicei în combinație cu datele provenite de la alte sisteme de senzori, cum ar fi camerele – le pun la dispoziție în timp real.” a explicat Norbert Hammerschmidt, directorul departamentului Components Business din cadrul Autonomous Mobility.
Continental este unul dintre principalii dezvoltatori de sisteme radar extrem de eficiente, care costă acum o fracțiune din prețul sistemelor de pionierat și ocupă un spațiu la fel de mic ca două cutii de chibrituri.
Cei mai noi senzori radar pot fi utilizați fie pentru funcții pe distanță scurtă de acțiune, cum ar fi sistemele de asistență la parcare sau avertizare de părăsire a benzii de circulație pe autostrăzi, precum și pentru funcționarea clasică pe distanță lungă, cu o rază de acțiune de până la 300 de metri.
Mai mult, sistemele moderne sunt atât de precise încât pot recunoaște obiecte aflate la distanță chiar și atunci când ochiul uman este neclar. De exemplu, la schimbarea benzii de circulație pe autostradă, sistemele pot detecta o motocicletă care vine din spate la o viteză mai mare sau un pieton parțial ascuns în traficul urban.
Continental utilizează inteligența artificială pentru a dezvolta și antrena aceste sisteme pentru o gamă largă de aplicații și piețe: pentru vehicule premium cu un grad ridicat de automatizare, precum și pentru modele de autoturisme produse în serie, camioane semi-autonome și piața globală a vehiculelor pe două roți. Ca urmare, Continental oferă un portofoliu de produse care este perfect adaptat nevoilor clienților săi din întreaga lume.
Acestea includ, de exemplu, modele premium, cum ar fi noul radar imagistic 4D cu rază lungă de acțiune și de performanță ridicată, care îl va înlocui pe predecesorul său în cursul anului viitor și poate susține sisteme complet autonome. Cu toate acestea, cea mai mare parte a producției este reprezentată de modele de serie, precum radarele frontale și de colț, care oferă performanțe ridicate la un preț accesibil pentru o gamă variată de funcții.
Cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, Nestlé a raportat o creștere generală a vânzărilor. Astfel, creșterea organică a ajuns la 2,9% în primul trimestru (T1) din 2025, susținută de pricing cu 2,7% și o creștere internă reală (RIG) de 0,2%. În trimestrul al doilea (T2), creșterea organică a vânzărilor s-a situat la 3,0% cu un RIG de -0,4%, compensată de creșterea de pricing de 3,3%.
Laurent Freixe, CEO la Nestlé, a declarat că va pune în aplicare la nivel global strategia care se concentrează pe îmbunătățirea performanței și transformarea companiei pentru viitor. Aceasta include îmbunătățirea cotei de piață, printr-o execuție mai bună și investiții mai mari.
La nivel global, Laurent Freixe, Nestlé CEO a comentat: „Ne punem în aplicare strategia pentru a accelera performanța și a ne transforma pentru viitor. Accelerăm creșterea categoriei noastre și ne îmbunătățim cota de piață, printr-o execuție mai bună și investiții mai mari, finanțate printr-o urmărire neobosită a eficienței. Acolo unde investim pentru a accelera creșterea categoriei, creștem de patru ori mai repede decât Grupul, iar cele șase „pariuri mari” în inovații au realizat vânzări de peste 200 de milioane de franci elvețieni în prima jumătate a anului. Ne-am menținut previziunile pentru 2025, ținând cont, în același timp, de riscurile și incertitudinile macroeconomice crescute.”
În Europa, creșterea a fost determinată de ajustările de pricing, în principal pe fondul inflației la cafea și dulciuri. Veniturile din creșterea internă reală (RIG) a revenit pe pozitiv în T2 datorită îmbunătățirii vânzărilor de cafea și categoriei de hrană pentru animale. În majoritatea categoriilor și piețelor, compania a înregistrat câștiguri de cotă de piață în aceste segmente.
Creșterea organică în zona Europei a generat 3,5%, determinată de RIG de -0,2% și de pricing de 3,7%.
Vânzările raportate de 8,5 miliarde CHF au crescut cu 1,5%, incluzând un impact de -2,2% al fluctuațiilor cursurilor valutare.
În întreaga regiune, creșterea a fost condusă de Turcia, Peninsula Iberică, țările nordice și Franța.
Domeniul hranei pentru animale de companie și cel al cafelei solubile au obținut creșteri ale cotei de piață, în timp ce domeniul dulciurilor și produselor alimentare au pierdut cotă.
Nestlé a raportat că principalele categorii care au contribuit la creșterea organică a vânzărilor au fost cafeaua – datorită vânzărilor de cafea solubilă și celei ready-to-drink (RTD), dulciurile – susținute de KitKat și categoria de hrană pentru animale de companie – condusă de Felix, Purina ProPlan și Purina ONE. Produsele Nestlé Professional au avut un ritm ridicat, fînd determinate de soluțiile pentru băuturi. Categoria de produse destinate nutriției pentru sugari și copii de vârstă mică a marcat o creștere stabilă. Categoria de produse alimentare a scăzut, cauza fiind competiția de pe unele piețe.
“Suntem bucuroși să anunțăm rezultatele financiare pentru prima jumătate a anului ale Nestlé România, reușind să obținem o creștere de 4,8%. Acest rezultat reflectă capacitatea echipei noastre de a furniza produse de înaltă calitate și de a satisface nevoile în continuă evoluție ale consumatorilor noștri. Suntem încrezători în abilitatea noastră de a continua pe aceeași traiectorie, pentru a marca al doisprezecelea an consecutiv de creștere pentru Nestlé România. Mulțumesc încă o dată întregii echipe pentru eforturile depuse în fiecare zi și pentru impactul pozitiv adus în societate.”, a menționat Silvia Sticlea, Country Manager la Nestlé România.
Compania consideră că este esențială implicarea în comunitatea locală. În prima jumătate a anului, Nestlé România a continuat să participe la proiecte educaționale derulate cu ajutorul Fundației Prais. Ca urmare, profesorii din cele 443 de școli înscrise, aflate în 244 de comunități urbane și rurale, din 35 de județe și Municipiul București, au putut implementa activitățile „learning by doing” din cadrul mișcărilor naționale „Și Eu Trăiesc Sănătos!” – SETS și „Planeta Albastră Contează pe Tine!” PACT sau ale programului „Pet School”. Cadrele didactice au desfășurat peste 3.300 de ore/lecții tematice bazate pe e-books, filme scurte pe YouTube. De asemenea, au angrenat elevii în 77 de lecții/clase bazate pe cărți electronice și clipuri YouTube. Totodată, au implicat elevii în 77.200 de activități specifice legate de programele alese. Din 2011, peste 600.000 de elevi cu vârste cuprinse între 6 și 12 ani au putut face parte din comunitate. În prima jumătate a anului, compania a donat, de asemenea, 27 de tone de alimente în valoare de peste 90.000 CHF.
02.10.2020
Ultimul număr: Iulie-August 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit