Renault Group își accelerează prezența în India, una dintre cele mai dinamice piețe auto din lume. În cadrul strategiei sale de transformare a Indiei într-un important hub internațional, Grupul a făcut pasul important de a achiziționa o participație de 51%, deținute de Nissan în fabrica comună de la Chennai (Renault Nissan Automotive India Private Ltd – „RNAIPL”), pentru a deveni unicul proprietar. Ca urmare, RNAIPL va fi consolidată integral în situațiile financiare ale Renault Group.
Cel mai mare centru de design al Grupului Renault din afara Franței a fost inaugurat în aprilie cu lansarea noului Renault Triber – primul model dintr-o ofensivă ambițioasă de produse care va include patru noi modele. Compania își propune să-și consolideze vânzările pe piața indiană și să dezvolte exporturile din acest hub industrial. Pentru a sprijini această transformare, Stéphane Deblaise va prelua conducerea al Renault Group India începând cu 1 septembrie 2025.
Astfel, Renault Group deține în totalitate uzina din Chennai, recunoscută pentru excelența sa operațională. Această dezvoltare strategică consolidează ambiția Grupului de a face din India un pilon al creșterii sale internaționale.
Grupul se bazează, de asemenea, pe centrul său de inginerie de ultimă generație din India, deținut în parteneriat cu Nissan, care contribuie activ la dezvoltarea și adaptarea vehiculelor pentru a răspunde cerințelor piețelor locale și internaționale.
Ca parte a planului său strategic „International Game Plan 2027”, marca Renault își accelerează dezvoltarea pe această piață în plină expansiune, unde peste 50% din populație are sub 28 de ani. Deja a treia cea mai mare piață auto din lume, India se impune ca un teritoriu-cheie – un motor al inovației, un centru de atracție pentru noile generații și un actor cheie în transformarea industriei auto.
Începând cu noul Triber, Grupul va lansa patru modele complet noi într-o ofensivă de produse de amploare.
În acest nou context, parteneriatul cu Nissan va continua. În special, RNAIPL va produce modele Nissan conform planificării.
„India este o piață-cheie pentru Renault Group”
„În ultimii 14 ani am reușit să consolidăm prezența mărcii Renault în India, datorită echipelor și partenerilor noștri, ajungând la peste 100.000 de vehicule vândute anual. India joacă, de asemenea, un rol esențial în amprenta noastră globală în domeniul cercetării și dezvoltării. Odată cu preluarea integrală a uzinei noastre din Chennai, deținem acum toate mijloacele necesare pentru a da un nou impuls prezenței noastre în India. Stéphane Deblaise, cu vasta sa experiență internațională și cunoașterea întregului lanț valoric, este ideal poziționat pentru a concepe și implementa strategia noastră în regiune.”, a declarat François Provost, CEO Renault Group.












