Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IVECO, lider în propulsia alternativă, promovează un studiu realizat de Institutul de Poluare Atmosferică al Consiliului Național Italian de Cercetare (CNR), care a evaluat impactul utilizării biometanului comprimat, derivat din fracția organică a deșeurilor solide municipale (OFMSW), asupra mediului. Biometanul a fost comparat cu motorina și gazul natural comprimat, combustibili tradiționali, folosiți pentru alimentarea vehiculelor de colectare a deșeurilor în zonele urbane.

Scenariul de referință pentru studiu a fost piața italiană, cunoscută pentru numeroasele stații de alimentare cu GNC, datorită numărului mare de vehicule alimentate cu metan, unul dintre cele mai mari din Europa. Analiza a evaluat impactul producției și utilizării combustibililor, excluzând construcția și întreținerea instalațiilor și infrastructurii, pentru a compara strict combustibilii. De asemenea, studiul a investigat captarea CO₂ în lanțul de producție și mixul energetic folosit pentru alimentarea diferitelor procese industriale.

Astfel, rezultatele acestuia au arătat că biometanul comprimat poate juca un rol decisiv în decarbonizarea transporturilor și reducerea poluării aerului în zonele urbane. Studiul indică o reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră de până la 96%, comparativ cu motorina și o reducere a emisiilor de oxizi de azot de până la 72%. Aceste reduceri semnificative contribuie la atingerea obiectivelor de neutralitate carbonică stabilite la nivel european.

Cele mai bune rezultate au fost obținute atunci când toate etapele lanțului de producție a biometanului comprimat, de la gestionarea deșeurilor municipale solide (fracția organică) la digestia anaerobă, modernizare, captarea CO₂, comprimarea biometanului și realimentarea vehiculelor, au avut loc pe același amplasament. Toate procesele au fost alimentate cu energie produsă prin arderea biogazului generat tot pe amplasament.

„Suntem onorați să sprijinim cercetarea în domeniul tehnologiilor sustenabile care sunt cu adevărat capabile să ne ajute să realizăm decarbonizarea într-un mod eficient și productiv. La IVECO, am crezut întotdeauna în beneficiile biometanului, o resursă matură din punct de vedere tehnologic pentru întreaga noastră gamă și pentru misiunile multiple ale clienților noștri. Studiul condus de CNR confirmă că utilizarea bio-GNC este o soluție sustenabilă și poate genera o economie circulară dezirabilă, extrăgând valoare din deșeuri și materie organică pentru a furniza combustibil pentru colectarea deșeurilor în sine, fără a compromite capacitățile operaționale ale vehiculelor.”,

a declarat Giandomenico Fioretti, Head of Alternative Propulsion Business Development.

Renault Group a raportat rezultate financiare impresionante pentru primul semestru al acestui an, înregistrând o profitabilitate record. Cifra de afaceri totală a atins 27,0 miliarde €, reprezentând o creștere de 0,4% față de aceeași perioadă a lui 2023. Ajustată la rate constante ale cursului de schimb, creșterea este de 3,7%. Cifra de afaceri a perimetrului Automobile s-a ridicat la 24,4 miliarde €, ceea ce reflectă o scădere de 1,9%, comparativ cu semestrul 1 din 2023, explicabil prin devalorizarea peso-ului argentinian și, într-o măsură mai mică, celei a lirei turcești. Totuși, la rate constante ale cursului de schimb, acest segment a înregistrat o creștere de 1,2%.

Din punct de vedere al profitabilității, Renault Group a atins o marjă operațională totală de 8,1% din cifra de afaceri, în creștere cu 0,5 puncte procentuale față de aceeași perioadă din 2023. Aceasta reprezintă o creștere de 0,1 miliarde € față de perioada similară a anului trecut.

Marja operațională a perimetrului Automobile a ajuns la 6,6% din cifra de afaceri, înregistrând o creștere de 0,4 puncte procentuale față de primul semestru al lui 2023.

Renault Group a raportat un rezultat net de 1,4 miliarde €, chiar și după diminuarea capitalului cu 440 milioane € în urma transferului de acțiuni Nissan.

Grupul a generat un free cash flow solid de 1,3 miliarde €, datorat unei performanțe operaționale puternice. Aceasta include o contribuție de 600 milioane € de la Mobilize Financial Services și integrează o variație negativă a necesarului de capital de lucru de 209 milioane €.

La 30 iunie 2024, poziția financiară netă a perimetrului Automobile a fost la un nivel record de 4,9 miliarde €, cu 1,1 miliarde € mai mult decât nivelul înregistrat la 31 decembrie 2023.

Renault Group beneficiază de un portofoliu de mărci complementare, aflate în creștere, cu performanțe remarcabile în prima jumătate a lui 2024.

Renault este a 3-a marcă din Europa și numărul 1 în Franța, fiind totodată și lider pe piața vehiculelor utilitare ușoare.

Dacia se află în clasamentul primelor 10 mărci cele mai vândute din Europa, în timp ce Sandero este cel mai vândut model pe toate canalele de vânzare.

Alpine înregistrează o creștere de două cifre a vânzărilor, înainte de lansarea unor noi modele.

În Europa, Renault Group are un portofoliu solid de comenzi, echivalent cu 2,6 luni de vânzări.

Stocurile totale la 30 iunie 2024 se ridică la 500.000 de unități, cu 69.000 de unități mai puțin față de aceeași perioadă a anului trecut.

Renault Group își reconfirmă perspectivele financiare pentru întregul an 2024, așteptând o marjă operațională de 7,5% și un free cash flow de 2,5 miliarde €.

„Aceste rezultate record sunt consecința muncii considerabile depuse de echipele Renault Group în cursul ultimilor ani. Eforturile noastre de a reduce costurile și de a concentra politica noastră comercială pe generarea de valoare se reflectă într-o gamă de modele complet nouă, cea mai bună pe care compania noastră a avut-o în ultimele 3 decenii. Am implementat mijloacele tradiționale de îmbunătățire a performanței, dar am readus în cultura companiei mentalitatea și spiritul de inovație care au marcat Renault în trecutul nu prea îndepărtat.

De câteva luni am accelerat procesul nostru de transformare pentru a deveni cel mai dinamic constructor auto din Europa. Ne bazăm pe 5 unități de business, avem o abordare pe orizontală și ecosistemică, urmărim întărirea lanțurilor noastre logistice, optimizarea proceselor cheie (Programul «speed of lightness»), utilizarea inteligenței artificiale (AI) în toate perimetrele creatoare de valoare: acestea sunt ingredientele cheie ale noii rețete secrete a Renault Group. Flexibilitatea, agilitatea și inovația continuă să ducă la îmbunătățirea performanței și a alocării eficiente a capitalului. Și ce este cel mai important: oamenii din Renault Group sunt pe deplin angajați să realizeze această transformare. Această pasiune alimentează crearea de valoare sustenabilă pentru toți stakeholderii noștri.“,

a precizat Luca de Meo, CEO al Renault Group

Situațiile financiare consolidate semestriale sintetizate ale Grupului Renault la 30 iunie 2024 au fost revizuite de Consiliul de Administrație la 24 iulie 2024.

Auditorii statutari ai Grupului au efectuat o revizuire limitată a acestor situații financiare, iar raportul lor semestrial va fi emis în curând. Raportul financiar, cu o analiză completă a rezultatelor financiare din prima jumătate a lui 2024, este disponibil pe www.renaultgroup.com în secțiunea „Finanțe”. De asemenea, conferința de prezentare a rezultatelor financiare va fi transmisă live pe 25 iulie, ora 09:00 (ora României), putând fi urmărit ulterior și în reluare pe site-ul grupului.