Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

LEKTRI.CO, unul dintre liderii din domeniul mobilității electrice în România, a prezentat indexul de e-mobilitate pentru primele patru luni ale lui 2024. Conform datelor colectate până la finalul lui aprilie, în România circulă 45.248 de mașini electrice, dintre care 4.962 au fost înmatriculate în primele patru luni ale lui 2024.

Analiza LEKTRI.CO arată că, în trei din cele patru luni analizate, s-a înregistrat o creștere a numărului de înmatriculări de vehicule electrice comparativ cu fiecare lună corespondentă din 2023. Excepție face luna martie, când au fost înmatriculate 853 de automobile electrice, față de 1.137 în martie 2023. Cu toate acestea, trendul de electrificare a parcului auto din România continuă să fie ascendent.

În prima lună a lui 2024, vânzările de mașini electrice au crescut cu 60% față de ianuarie 2023. Această tendință a continuat în februarie 2024, cu o creștere moderată de 17% comparativ cu februarie 2023. În martie 2024, însă, a fost observată o scădere de 25% a înmatriculărilor față de martie 2023. În aprilie 2024, înmatriculările au revenit pe un trend ascendent, înregistrând o creștere de 1,7% față de aceeași lună din 2023. În total, în primele patru luni din 2024 au fost înmatriculate 4.962 de automobile electrice, dintre care 276 sunt vehicule comerciale ușoare (LCV).

La nivel general, topul vânzărilor de vehicule electrice din România nu a suferit modificări în ceea ce privește primele trei poziții. Dacia Spring rămâne liderul achizițiilor, cu 1.490 de vehicule înmatriculate în primele patru luni ale lui 2024, reprezentând 30% din totalul mașinilor electrice înregistrate în acest an. Pe locurile doi și trei se mențin Tesla Model 3 și Tesla Model Y. Pentru prima dată, luna aprilie a adus aproape de podium un alt vehicul electric, Renault Megane E-Tech, care a înregistrat 53 de înmatriculări, față de 59 ale Model Y.

Cel mai înmatriculat vehicul electric din categoria LCV în România rămâne Ford Transit, care a urcat în aprilie pe locul 7 în topul înmatriculărilor de mașini electrice. În segmentul high-end, mărcile Audi, BMW, Mercedes-Benz și Porsche au marcat 517 de înmatriculări în 2024, reprezentând 10% din totalul vehiculelor electrice înregistrate în acest an în România.

De asemenea, Dacia Spring continuă să fie cea mai populară mașină electrică din România, cu un total de 17.350 de înmatriculări, reprezentând aproximativ 39% din totalul parcului auto electrificat din țară.

„Observăm o continuă creștere a pieței de vehicule electrice în România. Cu toate că ritmul a încetinit, așa cum se întâmplă la nivel european, vorbim în continuare de o evoluție pozitivă a parcului auto electric din țară. Mai mult, predicțiile noastre sugerează că 2024 va fi primul an care va înregistra peste 20.000 de înmatriculări de mașini electrice în România.”,

a declarat Claudiu Suma, CEO LEKTRI.CO.

Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA) a anunțat analiza înmatriculărilor de autovehicule pentru mai 2024, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 14,4%. Autoturismele electrificate au scăzut cu 6,8%, având o cotă de piață de 18,7%, iar cele pur electrice au înregistrat o scădere de 46,3%, ajungând la o cotă de piață de 4,9%. Vehiculele comerciale ușoare și minibusurile s-au majorat cu 24,6%, în timp ce vehiculele comerciale grele și bus-urile au scăzut cu 11,3%.

După evoluția importantă a lunilor anterioare, mai 2024 vine cu o creștere de 13,8% a înmatriculărilor de autovehicule noi față de mai 2023 și cu 12,2% față de aprilie 2024.

I. Autoturismele, care reprezintă circa 87% din total, au înregistrat în mai 2024 un volum de 15.477 de unități, cu 14,4% mai mult decât în aceeași lună a anului trecut.

Segmentul SUV a dominat piața în mai 2024 cu o cotă de 45,2%, în creștere cu 24,1%, urmat de Clasa C cu 30,3%, în creștere cu 13,9%, și Clasa B cu 17,1%, în creștere cu 14,6% față de mai 2023. În funcție de tipul de combustibil, autoturismele pe benzină și mild hybrid benzină au crescut cu 16,2%, ajungând la o pondere de 67,5%. Autoturismele diesel și mild hybrid diesel au generat o creștere de 44,3%, deținând 13,3% din piață.

Autoturismele „electrificate” (electrice 100%, hibride plug-in și full hybrid) dețin o cotă de piață de 18,7%, depășind cu 5,5 puncte procentuale cota motoarelor diesel (inclusiv mild hybrid diesel).

Autoturismele full electrice au scăzut la o cotă de 4,9%, comparativ cu 10,3% în mai 2023, iar autoturismele plug-in hybrid dețin o cotă de 2,6%, față de 3,5% în aceeași perioadă a anului trecut.

În luna mai 2024, primele trei cele mai vândute autoturisme 100% electrice au fost Dacia Spring, cu 370 de unități și o scădere de 46% față de aceeași perioadă a anului precedent, Tesla Model 3, cu 75 de unități și o scădere de 34,2%, și Tesla Model Y, cu 63 de unități și o scădere de 46,6%.

În segmentul autoturismelor Plug-in, topul vânzărilor din luna mai 2024 este condus de Kia CEED cu 41 de unități, urmată de Mercedes Benz GLE cu 38 de unități și o creștere de 31%, și Ford Kuga cu 31 de unități, în scădere cu 50%.

În topul autoturismelor hibride fără reîncărcare din surse externe pentru luna mai este condus de Toyota Corolla cu 350 de unități, în creștere cu 45% față de mai 2023. Pe locul doi se află Toyota Yaris Cross cu 231 de unități, urmată de Toyota Rav4 cu 166 de unități, în creștere cu 62,7%.

II. Vehiculele comerciale ușoare și minibusurile au înregistrat o creștere de 24,6% în mai 2024 față de mai 2023, cu autovehiculele comerciale ușoare (fără minibus) urcând cu 24%.

II. Vehiculele comerciale grele și busurile au înregistrat o scădere de 11,3%, din care autovehiculele comerciale grele (peste 3,5 tone, plus autotractoarele) fără busuri au scăzut cu doar 1%, iar vehiculele comerciale grele peste 16 tone plus autotractoarele au scăzut cu 2,9%.