Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Niveluri dezamăgitoare de marfă transportată maritim și tarife joase ca în toamna lui 2023

Rezultatele financiare ale companiilor de transport maritim ar urma să fie slabe în al doilea semestru al anului din cauza scăderii volumelor de marfă Est-Vest și a noilor taxe vamale din SUA, anticipează Upply (Morose return to work for shipping companies). Iar competiția pentru marfă este puternică, deoarece nivelurile schimburilor comerciale din sezonul de vară, perioadă care este în mod tradițional de vârf, au fost dezamăgitoare și pe rutele Asia-Europe, și pe cele transpacifice, iar creșterile generale ale tarifelor, anunțate de transportatorii maritimi în iunie, nu s-au menținut la un nivel înalt. Chiar și cu ruta prin Capul Bunei Speranțe încă în funcțiune, oferta de transport per ansamblu depășește cererea. Companiile își limitează vânzările la aproximativ 70% din capacitatea navelor, dar tot se confruntă cu o lipsă de marfă.

Așa că acum sunt așteptate planurile economice ale acestora de după perioada de concedii, în contextul unor tarife care au ajuns la nivelurile joase din toamna lui 2023, înainte de creșterile ce au urmat dezorganizării pieței provocate de atacurile Houthi din Marea Roșie.

Piața transpacifică a fost prima care a început să dea semne de slăbiciune, dar situația s-a răspândit apoi pe rutele Asia-Europa, iar tarifele au scăzut sub 3.000 de dolari pe container de 40′ pentru navele directe China-Europa.

Pe piața transatlantică de vest Upply estimează că noile taxe vamale introduse de Statele Unite ar putea duce la o contracție de 5-10% a volumelor de marfă din Franța în al treilea trimestru, comparativ cu nivelurile normale din această perioadă. Pe de altă parte, reducerile de taxe pentru anumite produse chimice și din sectorul aviației, ca parte a acordului comercial încheiat în iulie între Uniunea Europeană și Statele Unite, ar trebui să limiteze daunele. În segmentele bunurilor de lux însă – vinuri și băuturi spirtoase – operatorii vor trebui să-și reducă în mod colectiv marjele de profit pentru a menține prețurile de vânzare cu amănuntul la un nivel acceptabil. Despre această piață se spune adesea că este mai puțin sensibilă la creșterile de prețuri pentru produsele sale de bază, dar acest lucru este adevărat doar parțial, un studiu realizat de Bain & Company arătând că sectorul se confruntă cu dificultăți în 2025.

Articole similare

Ad