Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piața globală de expediții se va contracta cu 46,6% în termeni nominali în 2023

Dimensiunea și creșterea pieței globale de transport de marfă în perioada 2013–2027

Conform unei analize realizate de Transport Intelligence (Ti), transportul de marfă a avut în 2023 o performanță slabă, deoarece volumele, comenzile de export și creșterea economică au continuat să fie mici. Piața de transport maritim de marfă se va micșora cu 5,3% față de 2022 și cea de transport aerian cu 4,5%, în timp ce în 2024 se așteaptă ca piața globală de expediții să înregistreze un plus de doar 0,3% și cele de transport aerian și maritim de marfă să aibă, la rândul lor, creșteri slabe. Iar până în 2027 piața globală de expediții va crește cu 1,5%.

Din analiza Ti rezultă că în 2023 se așteaptă ca aceasta să scadă în termeni reali cu 5,0% și să atingă valoarea de 352.698 de milioane de euro. În termeni nominali (menținând cursurile de schimb constante), piața se va contracta până la -46,6% în 2023, tendință determinată de tarifele semnificativ mai mici pentru aerian și maritim în comparație cu 2022. Performanța slabă poate fi atribuită pieței mai slabe de transport maritim, care se estimează că va scădea cu 5,3%, dar și transportul aerian de marfă s-a contractat cu 4,5%.

Principalul factor care a contribuit la scăderea pieței de transport aerian și maritim de marfă în 2023 a fost încetinirea economiei globale – chiar dacă rezistența sa a fost foarte bună. Conform previziunilor FMI din octombrie 2023, prognoza de referință este că creșterea economică va încetini de la 3,5% în 2022 la 3,0% în 2023 și o redresare completă către tendințele dinainte de pandemia de Covid-19 pare din ce în ce mai imposibilă, în special pe piețele emergente și în curs de dezvoltare.

În plus, OMC și-a retrogradat prognoza privind creșterea volumului comerțului mondial de mărfuri pentru 2023 la 0,8%, mai puțin de jumătate din creșterea de 1,7% prognozată în aprilie. Încetinirea comerțului în prima jumătate a lui 2023 pare să fi implicat un număr mare de economii și o gamă largă de bunuri, inclusiv anumite industriile centrate pe import, care stimulează cererea de servicii de expediere aeriană și maritimă de mărfuri, cum ar fi fierul și oțelul, echipamentele de birou și telecomunicațiile, textilele și îmbrăcămintea. Nici stocurile nu sunt complet epuizate și o recuperare bazată pe restocare nu pare posibilă. Conform previziunilor NRF (Federația Națională de Retail din SUA), raportul stoc-vânzări s-a stabilizat la nivelul de dinainte de pandemie, ceea ce nu va ajuta o piață de transport de marfă deja în scădere, astfel că se aștepta ca al doilea semestru din 2023 să fie la fel ca primul, cu excepția unui sezon de vârf relativ scurt în ultimul trimestru.

Articole similare

Ad