Norbert Kiss a obținut a 15-a victorie a sezonului FIA European Truck Racing Championship (FIA ETRC), în timp ce Luke Garrett a devenit noul nume de pe trofeul câștigătorilor în Chrome.
Victoria lui Kiss nu a fost niciodată pusă la îndoială, el apărându-și avansul în fața lui Jochen Hahn încă de la start și păstrându-și confortabil avansul în timp ce plutonul a intrat în primul viraj. În spatele lor, spectacolul a început, dar Kiss, Hahn și Antonio Albacete, clasat pe locul al treilea, și-au lăsat rapid amprenta. Trioul a parcurs 12 tururi magistrale, iar primii trei de la start au obținut penultimul podium al weekendului.
În spatele liderilor, doi piloți erau hotărâți să recupereze teren după o sâmbătă dificilă încă de la începutul cursei. René Reinert și José Eduardo Rodrigues s-au întrecut roată la roată pe linia dreaptă principală, ambii având o calificare bună și dornici să preia conducerea. Rodrigues era pe interior, dar jurații au decis că l-a forțat pe Reinert să iasă de pe pistă la prima șicană. Reinert a putut continua, dar contactul și scurta sa ședere în pietriș l-au costat câteva locuri. Rodrigues a primit o penalizare de cinci secunde pentru acest incident.
Cu toate acestea, Reinert nu a putut profita de acest avantaj, chiar dacă a trecut linia de sosire la mai puțin de cinci secunde în spatele lui Rodrigues, deoarece a primit o penalizare de zece secunde pentru depășirea vitezei. Totodată, a avut un avans suficient față de câștigătorul Chrome, Garrett pentru a nu pierde niciun loc, dar nu a câștigat niciun loc față de rivalii săi din campionat.
Sascha Lenz a avut un start excelent, urcând pe locul cinci după o calificare dezamăgitoare. De asemenea, s-a luptat cu Steffi Halm, ambii încercând să-l depășească pe Rodrigues pentru locul patru, lăsând-o în urmă când au trecut linia de sosire. Lenz a ocupat locul patru după ce Rodrigues a fost penalizată, iar Halm a terminat pe locul cinci.
Nu numai că victoria lui Garrett a fost mult așteptată de șoferul Chrome, dar a și reușit să o obțină în ciuda unei probleme de frânare. Fiabilitatea camionului #42 Garrett Trucksport a fost inconstantă de-a lungul sezonului, o problemă cu care echipa se luptă încă de anul trecut. Însă, se știa faptul că acest camion are ritmul necesar, fără a reuși vreodată cursa perfectă.
După o greșeală, în încercarea de a prelua conducerea, pe care Garrett a corectat-o rapid cedându-și poziția, a găsit ocazia perfectă de a-l depăși pe compatriotul său Mark Taylor. Totul părea în regulă atunci, deoarece Garrett a mărit diferența dintre el și Taylor. Cu toate acestea, în interiorul camionului, a fost o poveste diferită, deoarece a pierdut apă cu un tur înainte de final, iar frânele s-au încălzit la fiecare viraj. Din fericire, a rezistat pentru a trece primul linia de sosire și a urca pe cea mai înaltă treaptă a podiumului Chrome.
Deși nu a reușit să transforme pole position-ul său într-o victorie, Taylor poate fi mulțumit de medalia de argint, având în vedere rezultatele obținute de principalii săi rivali din Chrome. Bradley Smith, care a continuat să sufere de lipsă de viteză în acest weekend, nu a putut face mai mult de locul șase, în timp ce Clemens Hecker pare să-și fi pierdut toată viteza de ieri, terminând pe locul opt. Taylor are acum un avans de șapte puncte în clasamentul Chrome, cu o cursă rămasă în weekend.
Podiumul Chrome a fost numai britanic, John Newell găsindu-și din nou ritmul și ocupând locul trei. Totodată, l-a ținut la distanță pe Lusi Recuenco, care a părut rapid în urmărirea trofeului final, terminând în fața lui Jonathan André, al cincilea la clasă.
Steffen Faas s-a strecurat între Smith și Hecker pentru locul 7, parcă depășind problemele de fiabilitate care i-au distrus ziua de sâmbătă. Stefan Kursch a permis ca 16 camioane să fie clasificate pentru prima dată în acest weekend, terminând pe locul 16.
- Sursa foto: Goodyear FIA ETRC










