Pentru că deficitul de șoferi afectează și transportatorii cu flote de utilitare ușoare, una dintre temele centrale ale celei de-a opta ediții a Conferinței Anuale a Transportatorilor Express de Mărfuri din România, organizate de Kefren Expres, a fost importul de lucrători extracomunitari.
Așa cum știți deja, țara noastră are un contingent de 100.000 de lucrători din afara UE pe care îi poate primi anual, iar acesta a fost stabilit de Ministerul Muncii în urma consultărilor cu Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), de unde vin date despre necesarul de forță de muncă.
Interesant este însă faptul că, în ciuda crizei de șoferi cu care se confruntă firmele românești în ultimii ani, numărul angajaților extracomunitari din transporturi înregistrați în REGIS este infim, 1.640, așa cum a precizat Secretarul de Stat în Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, Derzsi Ákos (în centru în foto).
Acesta a explicat că de proceduri se ocupă nu numai Ministerul Muncii, ci și Inspectoratul General de Imigrări (IGI) din cadrul Ministerului de Interne, care, pe fondul presiunilor create de deficitul de forță de muncă din România, s-a angajat să reducă la 45 de zile partea sa din întregul proces de angajare de extracomunitari.










