Una dintre problemele pe care le întâmpină agențiile de recrutare de personal extracomunitar sau clienții lor este aceea că taxele se plătesc în diverse locuri, din cauza lipsei de comunicare între ANAF, IGI și Inspecția Muncii, așa cum au subliniat unii dintre participanții la a opta ediție a Conferinței Anuale a Transportatorilor Express de Marfă din România, organizate de Kefren Expres.
Acest neajuns apare, în opinia Secretarului de Stat în Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, Derzsi Ákos, deoarece bazele de date ale instituțiilor implicate în procesul de recrutare nu sunt interconectate.
Ministerul Muncii a început să facă interconectarea din perspectiva sa, iar la jumătatea anului viitor ar urma să finalizeze un hub de servicii, astfel încât toate domeniile pe care le gestionează – ANOFM, Pensii, Inspecția Muncii – să fie interconectate. Iar IGI trebuie să facă același lucru și s-a angajat ca la final de 2025 să aibă un sistem interconectat, astfel încât cei ce depun solicitări să beneficieze de un ghișeu unic.










