Maciej Tyburczy, seful Diviziei Lean & Process Management din cadrul grupului international de transport si logistica AsstrA-Associated Traffic AG, a incercat sa gaseasca un raspuns pentru aceasta intrebare. Potrivit lui, atunci cand se prezice ce se poate intampla in viitorul apropiat, exista mai multi factori care trebuie luati in considerare: modul in care evolueaza natura muncii, dezvoltarea tehnologica si schimbarile interne in cadrul companiilor. Robotica si joburile umane nu pot fi evaluate doar dintr-un singur punct de vedere.
Tinerii din ziua de azi schimba mult mai des locurile de munca. Statistic, un tanar va lucra in cadrul mai multor companii de-a lungul vietii. Munca la distanta si contractarea/colaborarea simultana cu mai multe companii diferite sunt, de asemenea, mai frecvente. Si natura muncii va continua sa se schimbe. Pentru a reusi pe piata muncii de astazi, angajatii trebuie sa se adapteze la noi modalitati de a castiga bani si la o varietate de locuri de munca. Competentele, cunostintele si experienta trebuie sa creasca.
Gasirea unui loc de munca nu ar trebui sa fie o problema pentru o persoana care poate accepta si se poate adapta la noua imagine a muncii.
Tehnologia progreseaza, iar transportul marfurilor si schimbul de informatii se pot realiza prin mai multe modalitati. Robotilor le pot fi atribuite sarcini plictisitoare si repetitive. Datorita acestui lucru, o persoana se poate concentra pe sarcini mai importante, de exemplu, pe relatii directe cu clientii sau decizii complexe, strategice, de afaceri. Oamenii mai trebuie sa se ocupe de aceste parti creative ale riscului. Un robot poate sugera si sfatui, dar deciziile reale trebuie luate de o persoana umana.
Pentru a avea succes, companiile trebuie sa caute modalitati de crestere a eficientei, este de parere Maciej Tyburczy.
Utilizarea robotilor va creste eficienta angajatilor. Ei pot face mai multe in acelasi timp. Tinand cont de deficitul de personal din industria TSL (transport, shipping & logistics), robotica este o solutie excelenta. O companie nu trebuie sa isi schimbe abordarea in ceea ce priveste ocuparea fortei de munca, ci sa utilizeze roboti pentru procesele selectate si sa ajusteze personalul din jurul lor in consecinta. Eficienta organizationala creste si nimeni nu isi pierde locul de munca.