Începând cu 15 octombrie 2025, Bulgaria a introdus un sistem de măsurare a greutății pe axe similar cu TSM-ul maghiar, cunoscut sub denumirea de „weigh-in-motion” (WIM), așa cum informează asociația transportatorilor bulgari AEBTRI. Cu ajutorul lui, greutatea instantanee și încărcarea pe axă a vehiculelor de peste 3,5 t sunt monitorizate în timpul deplasării, fără deviere, folosind senzori integrați în suprafața drumului și un sistem de camere conectat la aceștia.
Deocamdată sunt în funcțiune 10 puncte TSM și autoritățile din Bulgaria intenționează să instaleze 100. În cazul în care sistemul detectează o suprasarcină, înregistrează datele și trimite o notificare autorității bulgare, cu informații precum greutatea totală, sarcina pe axă, imagini video cu vehiculul, locul și ora presupusei contravenții și locația geografică. În plus, utilizatorului i se trimite o informare privind abaterea, dacă are contract pentru un astfel de serviciu.
Infracțiunile pot fi amendate cu până la 1.200 de leva (1 leva este echivalentul a circa 2,60 de lei), iar dacă suma nu este achitată contravenientului i se trimite un tichet electronic prin care i se dau încă 14 zile pentru a plăti. După efectuarea plății tichetul electronic este anulat, dar dacă amenda nu este plătită nici atunci se va aplica o penalitate mai mare: 3.000 de leva pentru prima dată și 4.000 de leva pentru întârzieri ulterioare. Amenda poate fi plătită și pe site-ul furnizorului bulgar de taxare, BG Toll.
Așa cum explică asociația transportatorilor maghiari MKFE, sistemul bulgar este asemănător cu cel maghiar în sensul că vehiculele pot circula doar în fața punctelor de măsurare de pe banda de trafic definită și desemnată, nu pot fi trase pe benzile adiacente cu jumătate de axă. Iar trecerea prin punctele de măsurare este permisă cu o viteză maximă de 70 km/h.










