Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pauza in afara cabinei nu costa neaparat mult, dar deocamdata este imposibila

Printre subiectele aduse cel mai des in discutie de cei 25 de manageri de firme de transport si case de expeditii intervievati de profesorul Peter Klaus la cererea Asociatiei Poloneze de Transport si Logistica PL se numara pauza saptamanala normala luata in afara cabinei. Aplicarea pe scara larga a legii este dificila, considera acestia, deoarece controalele in parcari cand soferii sunt in cabina sunt permise numai in cazul pauzelor scurte, de cel putin 45 de minute, al celor zilnice sau al celor saptamanale scurte. Iar managerii intervievati nu cred ca e realist, si nici eficient, sa fie controlate toate camioanele din parcari pentru a se vedea daca cei care se odihnesc acolo stau sau nu legal in cabina.

Efectele cantitative ale reglementarilor privind pauza in afara cabinei sunt greu de estimat, dar, pe baza informatiilor culese de autor, din cele circa 600.000 de camioane care fac transport international pe drumurile Europei, intre un sfert si o treime pot fi implicate in circuite mai lungi de trei saptamani. Deci, dat fiind faptul ca 150.000 de camioane iau pauza saptamanala normala la fiecare trei saptamani, circa 50.000 de soferi vor trebui sa stea in fiecare weekend in afara cabinei si pentru 10.000 dintre ei nu sunt hoteluri potrivite sau alte facilitati pentru odihna daca aceasta prevedere intra in vigoare in intreaga Europa si daca ei sunt obligati – de lege sau de contract, in cazul anumitor tipuri de produse, ca alimentele, chimicalele si alte bunuri de mare valoare sau periculoase – sa-si tina sub supraveghere camioanele si marfa.
Costul suplimentar pentru cazarea angajatilor nu este perceput de cei intervievati ca o ingrijorare, deoarece o camera de hotel costa 70-100 de euro/noapte si aceasta cheltuiala apare de circa 15 ori pe an pentru un camion, deci fata de costul anual de operare, de peste 100.000 de euro pentru un camion care face transport pe distante lungi, este mai putin de 1,5%. Dar problema este ca aceasta reglementare nu se poate aplica, spun, fara exceptie, cei intervievati, si ca ea nu serveste scopului propus, de a imbunatati conditiile de lucru si odihna ale soferilor sau de a reduce numarul accidentelor cauzate de oboseala.

Articole similare

Ad