Grupul Bosch propune o metodologie a proiectarii retelei lantului de aprovizionare. Crearea unor legaturi digitale in reteaua completa a unui lant de aprovizionare ne permite sa prognozam costurile lantului de aprovizionare pentru urmatorii sapte ani si sa evaluam deciziile pe termen lung. Cu un simplu click, putem analiza impactul noilor reglementari vamale sau modificarile din pietele de vanzari. Integrarea durabila in procesul strategiei anuale reduce semnificativ costurile lantului de aprovizionare. Cheia succesului este o optimizare inter-functionala a retelei lantului de aprovizionare, respectiv a departamentelor de achizitii, logistica si productie.
Grupul Continental Automotive concureaza cu viziunea lantului de aprovizionare cuprinsa in proiectul „Fast Forward 2030“. Acesta isi propune dezvoltarea imediata pentru automatizarea „Industry 4.0“, ceea ce aduce o mai mare agilitate si transparenta a lantului de aprovizionare complex format din peste 100 de unitati de productie, 5.700 de furnizori si 157 de miliarde de componente. Primele economii de costuri au fost deja realizate la cele doua fabrici inteligente din Regensburg si Zvolen.
Lufthansa Technik Logistik Services (LTLS) prezinta solutia „Digital Warehouse“. Conceptele pentru automatizarea (partiala) a proceselor repetitive, dezvoltarea proceselor mobile si „fara hartie“ si implementarea sistemelor „digital twin“ asigura procese simplificate si un timp de productie mai scurt. LTLS este filiala a Lufthansa Technik AG specializata in servicii de depozitare si transport de piese de schimb pentru avioane si dezvoltarea de solutii logistice personalizate pentru industria aerospatiala.
Gigantul tehnologic finlandez Nokia si-a prezentat viziunea in SC „Future Eye“ pentru 2025. Propunerea Nokia descrie concepte de perspectiva din jurul fabricii, depozitului si distributiei constiente. Solutiile inovatoare de tehnologie si automatizare – sisteme digitale interdependente, realitate virtuala, roboti, urmarire in timp real etc. – genereaza transparenta si eficienta pe intregul lant de aprovizionare. Automatizarea crescuta a proceselor de productie a demonstrat deja primele efecte pozitive asupra productivitatii si calitatii. Un exemplu este conectivitatea wireless 4G si 5G in liniile de productie ale companiei, care permit castiguri de peste 30% in productivitate, o reducere cu 50% a timpului de livrare a produsului si economii anuale de milioane de euro.