Marketplace-ul online internațional de top, Trendyol a raportat rezultatele a celei de-a doua ediție de Black Friday din România. Astfel, în perioada 31 octombrie și 11 noiembrie, platforma a înregistrat 73 de milioane de vizite, 47% din vânzările totale provenind de la peste 4.500 de comercianți români participanți.
Campania de Black Friday a Trendyol a atins apogeul pe 7 noiembrie, cu 7,2 milioane de vizite și 1,8 milioane de utilizatori activi înregistrați în acea zi – mai mult decât dublul cifrelor din ziua de vârf a anului trecut (8 noiembrie 2024). În plus, 7 noiembrie a stabilit un nou record pentru volumul tranzacțiilor, reprezentând o creștere de 123% față de ziua de vârf a anului trecut. „Ora de aur” a evenimentului a avut loc între 21:00 și 22:00 pe 7 noiembrie, perioadă în care au fost finalizate aproximativ 11.000 de tranzacții. Mai mult, între 31 octombrie și 11 noiembrie, Trendyol a fost cea mai descărcată aplicație din toate categoriile, atât din App Store, cât și din Google Play din România.
Un rezultat important al acestei ediții a fost participarea activă a comercianților români, cu 4.500 implicați direct în campanie.

„Rezultatele remarcabile ale celei de-a doua campanii de Black Friday din România evidențiază cât de bine este primită oferta noastră de către clienții români, și cât consistența parteneriatelor pe care le avem cu comercianții locali. În această perioadă, aproape jumătate din vânzările totale de pe platformă au fost generate de partenerii noștri români, subliniind impactul pozitiv pe care îl construim împreună în ecosistemul local de e-commerce. Ne concentrăm în continuare pe susținerea dezvoltării lor și pe oferirea unei experiențe de cumpărături sigure și captivante pentru clienți.”, a precizat Irem Yılandil, Head of International Expansion, Trendyol Group.
În ceea ce privește comportamentul de consum, românii au comandat în principal articole de modă, jucării educaționale și produse pentru casă. Printre cele mai populare produse s-au numărat puloverele, seturile de pijama, hanoracele, jucăriile educaționale și lenjeriile de pat. Brandurile românești care au înregistrat cele mai multe comenzi au fost B&T Shoes, Răspundel Istețel, Nufăr și Uniconf.
În timpul campaniei de Black Friday, majoritatea comenzilor de pe site-ul Trendyol din România au provenit din marile centre urbane, Bucureștiul fiind în frunte, urmat de Cluj-Napoca și Iași.
De asemenea, campania a fost susținută de cea mai mare inițiativă de marketing de influencer din România. Mii de creatori de conținut au publicat peste 30.000 de stories pe parcursul celor două săptămâni, comenzile prin linkurile influencerilor crescând cu 60% față de anul trecut. În plus, ambasadorii campaniei Theo Ross, Gina Pistol și Smiley au contribuit la amplificarea vizibilității ofertelor prin secțiunile lor tematice din aplicație.
Campaniile Trendyol din noiembrie vor continua în cea de-a doua fază, care coincid cu perioada internațională de Black Friday, între 25 noiembrie și 2 decembrie, sub sloganul „Black Friday Bestsellers”. Această nouă rundă de reduceri va oferi clienților români oportunități speciale de a achiziționa articole populare și de a descoperi mai multe branduri și produse.









