Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sameday, compania  de curierat care a introdus livrarea la easybox în România, a raportat rezultate remarcabile în campania de Black Friday 2023, livrând peste 4,1 milioane de colete în perioada 10-22 noiembrie. Cu un accent pe tehnologie și îmbunătățirea experienței consumatorilor, compania a înregistrat peste 550.000 de comenzi în cea mai aglomerată zi pe 13 noiembrie.

Investițiile semnificative în dezvoltarea ecosistemului tehnologic, creșterea capacității operaționale, extinderea internațională și dezvoltarea rețelei easybox au contribuit la aceste performanțe, implicând o investiție totală de peste 120 de milioane de euro în ultimii ani.

„Pentru noi, Black Friday este ca un examen, unul pentru care ne pregătim din timp și pe care ne bucurăm că îl trecem cu brio an de an. Rezultatele din 2023 reconfirmă angajamentul nostru față de clienți, prin inovare și eficiență, oferind servicii de livrare de calitate, într-un mediu comercial în continuă schimbare. Suntem recunoscători partenerilor pentru încrederea acordată și promitem să continuăm investițiile în tehnologie și servicii, pentru a oferi o experiență de livrare rapidă, eficientă și convenabilă și în viitor.”,

a declarat Lucian Baltaru, CEO Sameday Group.

Sameday și-a consolidat poziția sa ca partener de încredere prin expansiunea sa în Bulgaria și Ungaria, livrând peste 200.000 de colete cu succes către cele două țări vecine. Această expansiune susține creșterea partenerilor din România în contextul pieței europene în continuă evoluție, dincolo de granițele țării prin livrări transfrontaliere rapide și fiabile.

Cumpărătorii au optat mai mult pentru rețeaua easybox în perioada 10-22 noiembrie, marcând o creștere de peste 30%, față de aceeași perioadă a anului anterior, cu aproximativ 2,5 milioane de colete livrate. Dintre acestea, circa 335.000 de comenzi au fost livrate numai în ziua de 10 noiembrie.

Peste 65% dintre colete au avut drept destinație unul dintre cele peste 3.900 de easybox-uri din România, cu un timp mediu de staționare de aproximativ 4 ore, cea mai rapidă ridicare înregistrând doar câteva secunde. Clienții care au ridicat coletul în mai puțin de două ore de la confirmarea încărcării comenzii au avut șansa de a câștiga un iPhone 15, atrăgând peste 200.000 de participanți în concurs în intervalul 10-22 noiembrie. Primul weekend după Black Friday, 11-12 noiembrie, a reprezentat vârful înscrierilor în concurs, ajungând la un număr de 42.591 în două zile.

Bucureștenii rămân în topul celor mai activi cumpărători online

Bucureștiul a condus în numărul de comenzi, cu peste 1,2 milioane de livrări, fiind urmat de Cluj-Napoca, Iași, Timișoara și Brașov. Cele mai mari volume de vânzări au fost înregistrate în categoriile Fashion, Îngrijire personală și Cosmetică, iar apoi în sectoarele IT&C, Jocuri, Cărți și Birotică. Pentru a gestiona cu succes volumul mare de comenzi, Sameday a implementat măsuri, precum creșterea personalului în depozite cu 45%, suplimentarea curierilor cu aproximativ 22% și extinderea flotei de camioane pentru transportul coletelor în țară, de la 150 la 215 tiruri.

În plus, clienții au beneficiat de o experiență de utilizator îmbunătățită prin aplicația Sameday APP, care a ajuns la 500.000 de utilizatori în primele două luni de la lansare, și asistentul virtual SAMY ce oferă clienților asistență non-stop. Aceste rezultate reflectă angajamentul continuu al companiei de a oferi servicii de calitate, eficiente și inovatoare, menținându-se lider în industrie și continuând să-și ridice standardele serviciilor de curierat în România.

Limitless Agency, una dintre principalele agenții de marketing digital din România, a realizat un raport al datelor din peste 400 de magazine pentru perioada 10-12 noiembrie, care arată că ediția de Black Friday 2023 a înregistrat o creștere de 12% a vânzărilor online față de anul precedent, ajungând la peste 25 de milioane de euro.

Numărul utilizatorilor online a crescut cu 13%, iar tranzacțiile au atins o creștere de 4%. De asemenea, raportul din acest an indică un record în achiziționarea celui mai scump televizor, reprezentând cea mai mare cantitate de până acum, în valoare totală de 740.000 de euro.

Valoarea medie a comenzii în perioada 10-12 noiembrie a fost de 126 de euro, similară cu cea din weekendul de Black Friday al anului trecut. Printre cele mai scumpe achiziții s-au numărat un televizor LED Smart de aproape 148.000 de euro, o pereche de pantofi sport de 3.000 de euro (14.000 lei) și un cărucior pentru copii de peste 3.000 de euro (14.500 lei).

Comparativ cu anul anterior, unde a fost achiziționat un singur televizor LED Smart la prețul de 148.000 de euro, în acest an au fost cumpărate 5 astfel de televizoare, totalizând 740.000 de euro.

Alte cifre remarcabile includ achiziționarea a 14.500 de telefoane mobile, 5.000 de console PlayStation, 4.500 de cauciucuri auto, 27 de perechi de pantofi sport Dolce & Gabbana Portofino și 16 perechi de pantofi de damă în valoare de 4.320 de lei într-o singură comandă.

Limitless Agency remarcă faptul că în weekendul de Black Friday clienții lor au obținut venituri de peste 25 de milioane de euro, iar domeniile cu creșteri semnificative ale vânzărilor au fost beauty și băuturile alcoolice. Magazinele online au majorat bugetele de Black Friday cu 30% față de anul anterior, conform raportului agenției. Potrivit analizei Digital Market Outlook, veniturile de pe piața comerțului electronic în România sunt prognozate să ajungă la 7 miliarde de euro în 2023 și aproape 12 miliarde de euro până în 2027.

„Comportamentul de achiziție de Black Friday 2023 a fost ușor mai temperat, românii preferând să cumpere mai puține produse și de valori mai mici decât anul trecut. Unul dintre motive este și faptul că ediția de Black Friday a început mai devreme anul acesta, dar și faptul că românii au devenit mai chibzuiți. Însă numărul utilizatorilor a crescut cu 13%, semn că românii sunt tot mai familiarizați cu mediul online. Per total, a fost o ediție cu rezultate optime și așteptate de magazinele online, raportat și la contextul economic actual.”,

a precizat Daniel Slăvenie, CEO&Partner Limitless Agency.