Vrei să fii la curent cu ultimele noutăți? Abonează-te la newsletter.
Tranzacțiile de comerț electronic transfrontalier din Europa Centrală și de Est (CEE) au crescut cu 15%, ajungând la 24 de miliarde de euro în 2024, potrivit studiului CEE Ecommerce Survey realizat de Mediaposte Hit Mail, în parteneriat cu Bulgarian eCommerce Association.
În timp ce comerțul electronic intern rămâne puternic, vânzările transfrontaliere sunt, de asemenea, în creștere. Conform aceluiași studiu, peste 70% dintre consumatorii europeni au făcut cumpărături în magazine online internaționale. În regiunea CEE, această creștere este susținută de îmbunătățirea logisticii de transport, de soluțiile digitale de plată și de cererea tot mai mare pentru produse străine.
“Una dintre cele mai importante decizii pentru comercianții online, astăzi, este alegerea între a vinde prin intermediul marketplace-urilor sau a se concentra pe propriile platforme. Conform studiului citat, 48% dintre comercianți fie deja vând pe marketplace-uri, fie plănuiesc să o facă în curând.”, a precizat Nikola Ilchev, fondator Balkan eCommerce Summit.
eMAG, care operează în România, Bulgaria și Ungaria, conduce peisajul marketplace-urilor din regiune, 50% dintre comercianții cu amănuntul intervievați operând deja pe platformă. În același timp, Skroutz (Grecia) și Amazon, urmează îndeaproape, oferind vânzătorilor din CEE o bază mare de clienți.
Vânzările online, comerțul mobil, strategiile omnichannel și expansiunea transfrontalieră, care a jucat un rol esențial, pe piața CEE au crescut semnificativ anul trecut. Consumatorii insistă pentru livrări mai rapide, experiențe localizate și opțiuni de plată stabile, ceea ce îi ajută pe comercianții cu amănuntul să inoveze și să investească în logistica mai inteligentă și personalizată. În plus, ascensiunea marketingului bazat pe inteligență artificială și a automatizării remodelează modul în care mărcile interacționează cu publicul lor, făcând esențială pentru companii nevoia de a ține pasul cu tendințele de transformare digitală.
Balkan eCommerce Summit 2025 a devenit principalul eveniment pentru comerțul digital din regiune. Summit-ul anual acționează ca o pârghie pentru cooperarea transfrontalieră și oportunitățile de transformare, redefinind și îmbunătățind ecosistemul comerțului electronic din Balcani.
Sofia este pregătită să devină centrul parteneriatelor și dezvoltării comerțului electronic în Balcani. În perioada 29-30 aprilie, Sofia Arena va găzdui unul dintre cele mai mari evenimente de comerț electronic din regiune.
Balkan E-Commerce Summit 2025 oferă o oportunitate de neratat pentru profesioniștii domeniului comerțului electronic care doresc să obțină informații valoroase, să construiască conexiuni și să fie la curent cu cele mai recente tendințe în mișcare rapidă. Acest eveniment de prim rang reunește lideri din industrie, inovatori digitali și experți de piață din întreaga regiune pentru a oferi strategii acționabile și soluții practice pentru a prospera în peisajul comerțului electronic în evoluție.
Combinația de profesioniști experimentați și gânditori inovatori a asigurat un schimb bogat de idei, făcând din summit un teren propice pentru strategii îndrăznețe și acționabile. Summitul din acest an a ridicat ștacheta cu ateliere practice, discuții interactive și sesiuni care au pus în discuție inovația în domeniul comerțului electronic bazat pe inteligența artificială și oportunitățile transfrontaliere. Pentru mai multe informații despre eveniment, vizitați balkanecommerce.com.
Platforma de top pentru servicii internaționale de mobilitate, DKV Mobility introduce DKV Mobility Carbon Monitor, care permite companiilor să analizeze și să documenteze cu precizie emisiile propriilor flote de vehicule. Noul serviciu facilitează mai mult ca niciodată raportarea emisiilor de CO2 ale flotei, în conformitate cu Directiva Privind Raportarea de Sustenabilitate a Companiilor (CSRD). Directiva Uniunii Europene impune din ce în ce mai multor companii să raporteze impactul asupra mediului al activităților lor de afaceri, inclusiv raportarea detaliată a amprentei de carbon la nivel corporativ. Aceste cerințe sunt cu atât mai importante pentru operatorii de transport de marfă și companiile de flotă, care trebuie să colecteze anual date fiabile privind emisiile propriei flote, conform cerințelor CSRD.
DKV Mobility Carbon Monitor include un raport anual de CO2e care detaliază emisiile flotei și prezintă un raport metodologic cu descrierea datelor esențiale și logica de calcul. Companiile pot utiliza acest raport pentru a-și îndeplini cerințele de raportare și procesul de audit. Emisiile generate de CO2e sunt afișate prin intermediul platformei DKV Mobility pentru toate tranzacțiile procesate, indiferent de tipul de combustibil sau de energia electrică consumată. Emisiile pentru fiecare proces de realimentare cu combustibil sau de încărcare sunt calculate automat pentru fiecare țară, un aspect esențial pentru companiile care operează la nivel internațional. În conformitate cu cerințele CSRD, DKV Mobility Carbon Monitor documentează emisiile pe parcursul întregului ciclu de viață al combustibilului – de la generarea energiei până la utilizarea vehiculului (well-to-wheel).
„Indiferent dacă vorbim despre o multinațională, o companie de mărime medie sau o afacere mică, cerințele pentru raportarea sustenabilității cresc și prezintă pentru multe companii provocări majore, deoarece acestea nu au resursele necesare pentru a raporta în mod fiabil emisiile propriei flotei”, a precizat Cătălin Constantinescu, Managing Director în cadrul DKV Mobility România. „Companiile care dispun de date fiabile privind emisiile propriei flotei de vehicule vor avea un avantaj competitiv decisiv pe piață în următorii ani. Cu DKV Mobility Carbon Monitor, le oferim clienților noștri un instrument practic de raportare a emisiilor, pentru a deveni un lider în industria lor din acest punct de vedere.”
În plus față de raportul anual privind emisiile de CO2e, DKV Mobility Carbon Monitor oferă managerilor de flote și celor din domeniul sustenabilității să vizualizeze și să exporte informații detaliate privind emisiile de CO2e generate din fiecare proces individual de realimentare cu combustibil sau de încărcare. DKV Mobility Carbon Monitor face parte din pachetul DKV Analytics Premium, care este disponibil prin intermediul portalului digital pentru clienții DKV Mobility.
Chiar dacă întreprinderile mai mici nu sunt încă afectate de noile obligații de raportare, partenerii de afaceri pot solicita informații privind emisiile, de exemplu atunci când achiziționează bunuri sau servicii. Acest lucru se datorează faptului că întreprinderile care intră sub incidența CSRD trebuie să își raporteze emisiile de CO2e din lanțul valoric de aprovizionare, în conformitate cu Standardele Europene de Raportare a Sustenabilității (ESRS) strict definite, care includ și serviciile logistice achiziționate.
Directiva CSRD a Uniunii Europene a intrat în vigoare la 5 ianuarie 2023, înlocuind directiva anterioară privind raportarea non-financiară (NRFD) și extinzând în mod semnificativ cerințele acesteia. Scopul CSRD este de a spori responsabilitatea întreprinderilor europene în ceea ce privește aspectele legate de sustenabilitate și de a introduce standarde de raportare obligatorii la nivelul UE. Acest pas aduce mai aproape raportarea de sustenabilitate și raportarea financiară.
Folosim cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta pe website tinand minte preferintele tale de navigare. Apasand pe butonul accept iti dai acordul pentru folosirea tuturor cookie-urilor.
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționare...
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).