Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Nu va exista un formular obligatoriu pentru raportarea emisiilor de CO2 din transporturi

Aceasta este concluzia consultărilor dintre Comisia Europeană, Parlamentul European și Consiliu ca răspuns la propunerile anterioare formulate sub titlul Count Emissions EU. Cu alte cuvinte, companiile din domeniu vor avea posibilitatea de a alege modul în care doresc să-și calculeze emisiile. Ele pot folosi propriile date, așa-numitele date primare, sau pot alege și valorile medii valabile în domeniu, adică date secundare. Iar pentru asta UE va crea o bază de date specială cu cifrele medii de emisii, ceea ce va facilita obținerea de către companiile mai mici a unei imagini de ansamblu în ceea ce privește valorile respective. Ceea ce este deosebit de util, deoarece clienții solicită tot mai des date privind emisiile de CO2, iar costurile asociate lor continuă să crească.

Asociația olandeză de transport și logistică TLN se declară mulțumită de acordul încheiat și amintește că susține de ceva timp necesitatea unui cadru european care să promoveze transparența fără a crește povara administrativă.
Împreună cu firme de top din logistică, TLN subliniază că este bine ca operatorii să utilizeze propriile date primare acolo unde este posibil, dar că rămâne important să existe o opțiune simplă pentru IMM-uri și subcontractori, pentru care varianta cea mai practică sunt valorile medii publicate.

Următorul pas în această direcție este ca statele membre UE și Parlamentul European să aprobe oficial acordul. Introducerea Count Emissions EU este așteptată începând cu 2028.

Articole similare

Ad