Raben Group, companie internationala de servicii logistice, prezenta si in Romania, a echipat 5.500 dintre soferii sai cu terminale mobile multifunctionale care permit scanarea, colectarea de date si comunicarea cu dispeceratul si cu departamentul de servicii clienti, imbunatatind astfel comunicarea si procesul logistic.
Dispozitivele inregistreaza informatii in timpul fiecarei etape a transportului, pe care le transmit automat sistemelor informatice ale companiei, permitand astfel sincronizarea datelor in timp real. Aceste dispozitive functioneaza pe baza parametrului ETA (Estimated Time of Arrival – Timp estimat de sosire) care utilizeaza informatii despre pozitia curenta a soferului pornind de la locatia GPS oferita de dispozitiv, permitand astfel grupului Raben sa utilizeze un sistem inovator de urmarire a coletelor.
O mare parte din proiect a fost realizata in urma unui parteneriat cu Panasonic, in urma caruia soferii Raben au fost echipati cu 4.000 de terminale Panasonic TOUGHBOOK N1, un dispozitiv care combina functiile unei tablete, telefon si un cititor de coduri de bare, colectand si furnizand date in timp real referitor la starea transportului, determinand astfel parametrul ETA. In consecinta, clientii pot monitoriza termenul de livrare in timp real, pe platforma myRaben.com. De asemenea, dispozitivul le permite soferilor sa comunice cu dispeceratul si departamentul de servicii pentru clienti, precum si sa foloseasca aplicatii suplimentare care le faciliteaza munca zilnica. Astfel, clientilor li se ofera valoarea adaugata a unui instrument foarte precis pentru monitorizarea livrarilor, cu date exacte si actualizate cu privire la timpul de livrare, starea comenzii, precum si acces la documente pentru fiecare expediere individuala, permitandu-le astfel un control mai bun al procesului logistic. „Eficienta procesului logistic alaturi de furnizarea unor servicii de top clientilor nostri sunt prioritare pentru sucursala noastra din Romania, in special avand in vedere ca deservim patru rute directe, catre Cehia, Polonia, Germania si Italia. Astfel, dedicati promisiunii facute clientilor nostri, suntem bucurosi ca soferii nostri sunt acum echipati cu dispozitive inovatoare, care le vor face mai usoare sarcinile de zi cu zi si care le permit clientilor nostri sa isi monitorizeze livrarile in orice moment prin intermediul parametrilor ETA de urmarire pe platforma myRaben.com”, a declarat Valentin Storoj, director general, Raben Logistics Romania.
Cu TOUGHBOOK N1, soferii Raben pot scana eficient etichetele pe tot parcursul intregului proces de incarcare si transport, limitand, de asemenea, munca implicata in manipularea documentatiei pe hartie, deoarece dispozitivul permite capturarea semnaturilor care confirma livrarea marfurilor si crearea documentelor electronice. TOUGHBOOK N1 inregistreaza date in timp real, cum ar fi ora de inceput/sfarsit a traseului, numarul de kilometri parcursi, opririle si fiecare operatiune efectuata la expediere, inclusiv suportul pentru palete. Astfel, pe baza datelor colectate, dispecerii Raben pot monitoriza in mod constant pozitia vehiculelor si pot compara cu ruta planificata si secventa punctelor pe fiecare ruta, oferind astfel grupului Raben instrumentul necesar pentru imbunatatirea si controlul constant al proceselor de livrare.
Noile dispozitive au fost introduse in Romania, Olanda, Polonia, Germania, Cehia, Slovacia, Lituania, Letonia, Estonia, Ungaria si Ucraina. Echipamentul vine ca o extensie a solutiei digitale ETA implementata la inceputul anului, un instrument pentru urmarirea expedierilor in timp real pentru clientii sai, pe baza informatiilor despre pozitia actuala a soferului. Cele doua upgrade-uri permit grupului Raben sa utilizeze un sistem inovator de urmarire a coletelor, oferind astfel clientilor servicii de ultima generatie.
Implementarea noii solutii de urmarire in timp real bazata pe ETA se realizeaza treptat in cele 11 piete europene in care Grupul Raben are subsidiare. In prezent, soferii Raben utilizeaza peste 5.500 de dispozitive (majoritatea Panasonic), dintre care aproximativ 60 sunt in Romania, iar implementarea urmatoarelor terminale este planificata pentru urmatoarele luni, proiectul urmand sa fie finalizat pana la sfarsitul lunii ianuarie 2020. In acest moment, aproximativ 70% din livrari sunt acoperite de ETA.