Pe 14 si 15 noiembrie, Daimler a prezentat la Ziua Pietei de Capital o noua strategie sustenabila de afaceri, cu un angajament clar fata de mobilitatea fara emisii de CO2.
Pentru a-si asigura o pozitie financiara solida, Daimler intentioneaza sa-si creasca fluxul de numerar, pana la realizarea unei lichiditati nete stabile de peste 10 miliarde de euro. Pentru a se asigura ca aceste obiective sunt indeplinite, Grupul va acorda prioritate investitiilor in toate domeniile si va realiza astfel o alocare mai stricta a capitalului.
Mercedes-Benz Cars a initiat contramasuri sistematice pentru a-si imbunatati durabil structura costurilor si pentru a compensa eroziunea marjelor. In primul rand, reducerile de costurile materiale ar trebui sa sprijine aceasta compensatie, insa pana la sfarsitul lui 2022, Mercedes-Benz Cars intentioneaza sa economiseasca peste 1 miliard de euro si din costurile de personal. In acest scop, locurile de munca trebuie reduse atat in management, cat si in zonele indirecte.
Mercedes-Benz Vans este un sector de crestere, sprijinit de urbanizarea si digitalizarea activitatii de retail. Pentru a creste competitivitatea Mercedes-Benz Vans, costurile materiale vor fi reduse, precum si costurile cu personalul, cu 100 de milioane de euro.
In total, Mercedes-Benz Cars & Vans se asteapta sa obtina un randament al vanzarilor din activitatile de operare de cel putin 4% in 2020 si de cel putin 6% in 2022.
Pe termen scurt si mediu, Daimler Trucks se asteapta ca cererea sa scada pe pietele sale principale din Europa si Statele Unite. Aceasta normalizare a inceput deja si este de asteptat sa continue pana in 2021. Daimler Buses se asteapta ca cererea sa creasca. In divizia Daimler Trucks & Buses, investitiile si presiunea costurilor vor continua in urmatorii ani.
In ceea ce priveste cota de piata si rentabilitatea, Daimler Buses si Daimler Trucks din America de Nord, care asigura 55% din venituri, sunt printre cele mai bune din industrie. Insa profitabilitatea camioanelor Mercedes-Benz din Europa si America Latina – care reprezinta 30% din veniturile globale – este in prezent nesatisfacatoare. Prin urmare, Mercedes-Benz Trucks Europe a inceput sa reduca costurile variabile cu 250 de milioane de euro, precum si costurile de personal cu 300 de milioane de euro pana la sfarsitul lui 2022. In plus, segmentul de vanzari va fi restructurat. In Brazilia, numarul de platforme va fi semnificativ redus pentru a reveni la rentabilitate, iar in Japonia, vanzarile si zona after-sales vor fi eficientizate.
Piata camioanelor grele, pe care Daimler Trucks se concentreaza din ce in ce mai mult, ofera cresteri globale bune si perspective de castig. Pe termen lung, producatorul de camioane vede un potential de afaceri considerabil in camioanele puternic automatizate care calatoresc intre huburile logistice de pe autostrazi. Divizia Daimler Trucks & Buses anticipeaza o rentabilitate a vanzarilor din activitati de exploatare de cel putin 5% in 2020 si de cel putin 7% in 2022.