Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Milence, joint-venture-ul dintre grupurile Traton, Volvo și Daimler Truck, a finalizat prima fază de construcție a centrului său de încărcare cu energie electrică din Heudebouville, la 40 km sud de Rouen, o poziție strategică, în zona logistică a aglomerării Sena-Eure și la doar patru minute de A13.

Aici sunt disponibile patru încărcătoare CCS (sistem combinat de încărcare) de 400 kW, pentru toate camioanele, indiferent de marcă, la un tarif de 0,4 euro/kWh, fără taxe și comisioane de tranzacție.

A doua fază a proiectului se așteaptă să fie operațională până la sfârșitul lui 2024 și va include stații de încărcare MCS de 750 kW și alte facilități (toalete și dușuri adaptate nevoilor șoferilor de camioane). Iar pe termen lung vor fi disponibile capacități de până la 1 MW.

În plus, Milence construiește a doua stație de încărcare pentru camioane în Perpignan, la 40 km de granița Franței cu Spania, pe A9, care va avea trei stații CCS și a cărei punere în funcțiune este programată pentru septembrie 2024.

Producătorii de camioane au colaborat pentru acest proiect cu Enedis, TotalEnergies și Vinci Autoroutes, iar studiul realizat pentru a determina locurile optime pentru montarea de stații de încărcare ține cont de rețeaua rutiere totală din Franța și de analiza fluxurilor, a punctelor de oprire a camioanelor și a nevoii de electrificare a flotei până în 2035. Aceste analize arată că în Franța va fi nevoie de 12.200 de puncte de încărcare pentru vehiculele grele de transport de marfă, situate în 519 zone de servicii și de odihnă, dintre care 10.000 să poată fi utilizate în pauzele lungi ale șoferilor și 2.200 în pauzele scurte, adică încărcarea să se facă rapid.

Având în vedere faptul că este nevoie de mai mulți ani pentru a efectua lucrările electrice, Enedis trebuie să anticipeze consumul de energie pe care vehiculele l-ar avea în 2035 și estimează că acesta va depăși 3,5 TWh/an, ținând cont de un consum anual francez de 615 TWh și de o cerere de energie care atinge 1,1 GW în perioadele de vârf, așa cum subliniază publicația franceză Les Routiers. Din fericire, nu este de așteptat ca nevoile de încărcare să apară în același timp pentru autoturisme și camioane. Implementarea infrastructurii de alimentare cu energie va reduce numărul de locuri de parcare disponibile pentru vehiculele grele: până în 2035, jumătate dintre acestea vor trebui să fie echipate cu puncte de încărcare pe un sfert din tronsoanele de drum.

Sursă foto: Heudebouville – Milence

CRIS-TIM FAMILY HOLDING a inclus în operațiunile sale de distribuție camionul electric Mercedes-Benz eActros 400, cu un șasiu carosat cu box frigorific Kiesling, pus la dispoziție de Daimler Truck & Bus Romania, continuând programul de testare al camioanelor electrice în Romania.

Cris-Tim Family Holding adoptă un model de afacere integrat, gestionând toate etapele de la producție la distribuție și livrare. Cu o flotă proprie de 22 de camioane și 150 de autoutilitare, compania asigură calitatea superioară a produselor livrate consumatorilor. Camionul electric eActros va fi folosit zilnic timp de mai multe săptămâni pentru transportul a circa 7 tone de marfă, distribuită la capacitate maximă de 18 paleți, pe distanțe de aproximativ 200 km, acoperind cu succes nevoile companiei între depozitul central din Filipeștii de Pădure și platformele marilor retaileri.

Șoferii s-au arătat încântați de experiența de conducere, încă de la începutul utilizării camionului electric eActros, apreciind bordul digital, denumit Multimedia Cockpit, care oferă informații și funcții utile, precum și spațiul generos din cabină, având în vedere natura sa de camion de distribuție. Mai mult, sistemele de siguranță, inclusiv senzorii de proximitate și oglinzile MirrorCam, contribuie la o conducere relaxată. De asemenea, eActros este mult mai silențios în comparație cu camioanele diesel, contribuind la plăcerea generală de a conduce acest vehicul. Camionul electric eActros 400 al Cris-Tim a fost încărcat pe durata nopții folosind o stație mobilă la sediul din Filipeștii de Pădure.

Echipat cu un box frigorific Kiesling, acest Mercedes-Benz eActros reprezintă un model complet electric, sustenabil, avangardist și inovator, ideal pentru transportul urban cu accent pe obiectivul Zero emisii locale. Tehnologia avansată a camionului eActros include un sistem de propulsie cu două motoare electrice integrate și transmisie cu două trepte, oferind confort și dinamică excelentă. Acționarea electrică silențioasă și fără emisii permit utilizarea camionului și pe timp de noapte și în zonele orașelor cu restricții pentru vehiculele diesel.

Camionul eActros utilizat de către Cris-Tim, configurat cu șasiu pe trei axe și patru baterii litiu-ion, dispune de o capacitate totală a bateriei de aproximativ 448 kWh, asigurând o autonomie de până la 400 km. Cu toate acestea, autonomia precisă poate varia în funcție de mai mulți factori, așa cum topografia, comportamentul șoferului, temperatura exterioară, încărcătură și tipul de suprastructură. Totodată, modelul eActros include un box frigorific Kiesling și un agregat frigorific cu recorder de temperatură. Suprastructura beneficiază de facilități, precum scară de acces retractabilă, perete despărțitor COOL SLIDE cu elemente de etanșare magnetică și sisteme de siguranță, cum ar fi grinda de încărcare din aluminiu și șinele de fixare din oțel inoxidabil, ce permite o forță maximă de 1000daN, pentru a asigura securitatea încărcăturii.

Cris-Tim, o companie de familie cu un model de afacere integrat, produce și comercializează mezeluri, fiind totodată preocupată de protejarea mediului, adoptând practici sustenabile, inclusiv utilizarea surselor de energie regenerabilă în procesele sale de producție, precum energia solară în fabrica din Filipești, alături de gestionarea eficientă a resurselor de apă. De asemenea, compania folosește inovații inovatoare pentru ambalajul din plastic 100% reciclabil care contribuie la reducerea amprentei de carbon. În plus, 25% din plasticul folosit în sticlele produselor lactate Cris-Tim este din plastic reciclat.

„Din ce în ce mai multe industrii sunt interesate de subiectul electrificării flotelor de distribuție și transport. Am derulat pe parcursul anului trecut o serie de teste cu eActros în cele mai variate domenii, de la distribuție de mărfuri generale la componente auto sau servicii de curierat și continuăm cu implicarea eActros în operațiunile de trasport ale Cris-Tim. Colectăm permanent feedback și suntem încântați să observăm, dincolo de beneficiile imediate cum ar fi costurile de consum mai mici sau reducerea/anularea amprentei de CO2, ușurința cu care camionul electric poate fi integrat în activitățile curente ale acestor companii.”

a declarat Valeriu Zaharia, C.E.O. Daimler Truck & Bus Romania S.R.L.

„În calitate de lider de piață al pieței de carne procesată și al pieței de ready meal, precum și un jucator important al pieței de lactate, principala noastră responsabilitate este de a continua să deservim comunitățile din care facem parte în cel mai responsabil și sustenabil mod, contribuind la un mediu mai sănătos, mai curat și etic pentru generațiile viitoare. Testul efectuat cu eActros ne ajută să înțelegem mai bine cum trebuie sa ne pregătim pentru tranziția la electromobilitate în cadrul flotei noastre.”,

a precizat Radu Timiș Jr., CEO-ul grupului Cris-Tim.