Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

ARTRI apel catre Ludovic Orban pe problema Pachetului Mobilitate 1

Asociatia Romana pentru Transporturi Rutiere Internationale (ARTRI) ii solicita Primului-ministru al Romaniei, Ludovic Orban, Ministrului Transporturilor, Lucian Bode, si comisar european pe Transporturi, fostul europarlamentar Adina Valean, respingerea oficiala a prevederilor adoptate prin Acord in Consiliul Europei si Parlamentul European.

In ciuda nenumaratelor semnale transmise institutiilor europene de resort, a analizelor obiective pe texte si realitati, a protestelor publice ale transportatorilor din Romania si din tarile vecine, Presedintia finlandeza forteaza, prin prezentul Acord pe Pachetul de Mobilitate 1, instaurarea unei recesiuni in transporturile rutiere de la periferia Uniunii Europene, arata ARTRI intr-un comunicat. Cum sa intelegem acest dictat?, se intreaba asociatia. Sa fie o consecinta a noului Pact Ecologic European (Green Deal), numit „strategie de crestere“ si „plan de tranzitie catre o Europa sustenabila”, care presupune investitii anuale de peste 260 de miliarde de euro?
„De unde va lua UE, an de an, cel putin 25% din bugetul pe termen lung pentru decarbonizarea si inverzirea continentului, daca va baga in recesiune sectorul transporturi, care asigura 5% din PIB-ul UE? Ni se spune ca acest sector este responsabil pentru «un sfert din totalul emisiilor de gaze cu effect de sera» si ca din 2014 aceste emisii au crescut. Dar, in cazul concret al transporturilor rutiere internationale, avem din 2009 norme severe de reducere a noxelor, care au condus la aparitia camioanelor Euro 5 si, ulterior, a celor Euro 6. Aceste reduceri au fost atestate si constatate in spatiul comun. In plus, au costat companiile de transport milioane de euro pentru innoirea parcurilor din Europa. De ce sunt ignorate de catre institutiile europene toate aceste eforturi si inovatii cerute chiar de ele?“, afirma Florinel Andrei, secretarul general al ARTRI.
Asociatia spune ca prin Pachetul Mobilitate 1 se urmareste impunerea unei noi stari de fapt pentru companiile de la marginile UE, iar intoarcerea camioanelor la fiecare 8 saptamani in tarile de origine va genera blocaje neinchipuite in vami si in zonele limitrofe. „Negasind marfuri pentru aceste milioane de curse obligatorii, cei mai multi transportatori vor avea de pierdut sau vor disparea.“

Articole similare

Ad