Cefin Trucks a livrat anul trecut 570 de camioane Ford noi, iar in 2020 isi propune sa depaseasca 700, cresterea urmand sa vina din segmentul camioanelor de transport international, care are un mare potential, in ciuda unei piete autohtone de vehicule grele care va continua sa scada.
Din perspectiva lui Stefano Albarosa, CEO-ul companiei, vanzarile de camioane din Romania au fost influentate in 2019 de un cumul de factori ce au dus la multe incertitudini: Pachetul Mobilitate, instabilitatea politica, dezbaterile ample despre motorizarile viitorului, introducerea tahografului inteligent. Totusi, volumele Ford Trucks s-au dublat fata de cele din 2018 si se asteapta sa creasca si in 2020 cu peste 20%, pe o piata ce va continua sa stagneze. „Intrevedem o oportunitate pe o piata dificila: Ford Trucks ofera cel mai bun raport calitate-pret, cost/km, si valoare adaugata pentru afacerile clientilor nostri, pentru a deveni mai competitivi.”
Optimismul CEO-ului Cefin se datoreaza si faptului ca modelul pentru transport pe distante lungi, F-Max, nu a fost disponibil in Romania decat din al doilea trimestru al lui 2019, iar atunci piata a fost bulversata de introducerea tahografelor inteligente, deci intr-un an intreg ar putea beneficia de mai multe cereri daca se mentine ritmul de 17-20 de unitati livrate lunar. In plus, Stefano Albarosa, ambitionat de ideea unor furnizori de camioane de a imbunatati consumul pe autostrada prin introducerea unor axe cu un raport de transmisie in puntea spate de 1 la 2,31, a solicitat acelasi lucru de la Ford Trucks, „si suntem foarte curiosi sa primim camionul si sa vedem ce consum poate obtine. Oricum si vehiculele Ford din prezent sunt foarte competitive din acest punct de vedere, si la transport national, si la international, asa cum reiese din rapoartele Viasat, sistem prin care monitorizam toate vehiculele noi pe care le vindem.“
Cel mai bun cost de operare obtinut cu un client care face transport international si al carui camion parcurge 10.000-12.000 km/luna este mai mic de 1.400 de euro cu tot cu intretinere si reparatii, la care se adauga motorina (consumul este de 26 l/100 km) si cheltuielile cu soferul.