Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ford Trucks, una dintre cele mai importante mărci din industria vehiculelor comerciale grele, lansează noua generație a motorului Ecotorq GEN2, dezvoltat cu ajutorul unor soluții tehnice de ultimă generație. Proiectat special pentru modelele F-MAX și F-LINE, care sunt foarte apreciate pe piețele europene, acest nou motor se remarcă prin durabilitate, robustețe, performanțe superioare, economie de combustibil și caracteristici ecologice care asigură o eficiență maximă comparativ cu generația anterioară.

Ford Trucks își consolidează poziția pe piața vehiculelor comerciale grele cu motorul Ecotorq GEN2 cu o capacitate de 12,7 litri la standardele de emisii EU6, care este compatibil cu 70% din gama sa de vehicule. Dezvoltat în armonie cu modelele F-LINE și F-MAX, acest motor de nouă generație a fost testat extensiv în diferite condiții climatice și rutiere, ducând performanța și durabilitatea la un nivel superior față de generația anterioară. Testele de consum de combustibil efectuate pe caracteristicile vehiculului asigură că motorul și toate sistemele vehiculului funcționează la eficiență maximă. 

Ford Trucks face o mișcare semnificativă cu noua sa generație de motoare Ecotorq GEN2, concentrându-se pe reducerea costului total de proprietate ca principală prioritate. Înlocuind actualul său motor Ecotorq GEN1.5 cu motorul Ecotorq GEN2 de nouă generație, recent reproiectat, Ford Trucks își propune să obțină parametri de durabilitate și longevitate semnificativ mai buni, împreună cu o îmbunătățire de până la 11,3% a consumului de combustibil prin optimizări la nivelul vehiculului. Compatibil cu tipurile de combustibil HVO (Hydrogen Treated Vegetable Oil), motorul Ecotorq GEN2 oferă putere și eficiență îmbunătățite, oferind clienților o experiență de conducere mai economică și mai ecologică.

În conformitate cu abordarea sa centrată pe client, Ford Trucks a testat noul motor Ecotorq GEN2 în 8 țări diferite, în condiții rutiere și climatice variate, timp de peste 25.000 de ore și peste 1,5 milioane de kilometri. Colaborând cu clienți selectați în timpul procesului de dezvoltare a produsului, Ford Trucks a evaluat motorul în cele mai dificile scenarii de utilizare, cu scopul de a oferi o performanță care să îndeplinească așteptările clienților la cel mai înalt nivel. 

În plus față de motorul Ecotorq GEN2, acest proiect introduce mai multe caracteristici noi pentru seria F-MAX. Îmbunătățirile aerodinamice din cabina vehiculului reduc rezistența aerului și contribuie la consumul de combustibil. Sistemul de suspensie pneumatică față sporește confortul la condus și face călătoriile lungi mai confortabile. Modelul nou al anvelopelor și sistemul de camere pentru oglinzi retrovizoare îmbunătățesc și mai mult eficiența consumului de combustibil, în timp ce inovații precum rapoartele de transmisie mai mici și transmisia overdrive, care permite motorului să funcționeze la o turație mai mică atunci când vehiculul rulează în cea mai mare treaptă, contribuie, de asemenea, la creșterea eficienței motorului. În plus, Ford Trucks duce seria F-MAX cu un pas mai departe cu caracteristicile Active Grill Shutters și Return Spring Caliper, precum și tehnologii suplimentare care susțin eficiența motorului și economia de combustibil.

AIC Trucks a vândut în 2024 peste 550 de camioane noi Ford Trucks și alte câteva sute de autovehicule Otokar și Piaggio, alături de peste 600 de unități second-hand.

Pentru ani mai dificili, cum a fost, într-o oarecare măsură, și 2024, compania se bazează pe modelul său de afaceri integrate, diversitatea serviciilor oferite – de la vânzări de vehicule noi și rulate până la servicii after-sales, trade-in, consultanță financiară și închiriere de vehicule – permițând compensarea eventualelor scăderi de performanță în anumite segmente prin rezultate peste așteptări în altele.

„2024 a reprezentat un an important pentru Ford Trucks, care a lansat o gamă complet nouă de

produse, F-Line, fiind astfel o perioadă în care ne-am concentrat pe o poziționare corectă a acesteia. Sunt mulțumit de parcursul Ford Trucks în 2024, nu numai prin prisma faptului că, pe-o piață în care vânzările au scăzut cu 10%, Ford Trucks a scăzut numai cu 2%, câștigând astfel cotă de la 6,7% la 7,2%, ci și prin prisma rezultatului financiar, care a fost în linie cu cel din 2023, în ciuda impactului noilor reglementări fiscale”, a spus Stefano Albarosa, CEO AIC Trucks.

Primele luni din 2024 au fost marcate de livrări și comenzi plasate în 2023, în special pentru vechea gamă de vehicule de construcții și vehicule specializate, iar introducerea noii game F-Line a reprezentat o perioadă de recalibrare pentru Ford Trucks, care a fost întotdeauna un jucător important pe piața de construcții.

În total, livrările de camioane de construcții au totalizat 183 de unități, în creștere față de 2023.

În același timp, compania a înregistrat o creștere a cotei de piață pentru modelul F-Max, în timp ce pe gama autocompactoarelor vânzările au fost sub nivelul înregistrat în 2023, o fluctuație firească în acest segment, determinată în mare parte de reînnoirea periodică a flotelor mari. Compania a avut o implicare activă și în licitații, în special pentru vehicule municipale și autobuze. Comparativ cu 2023, acestea au fost mai variate, reflectând diversificarea cererii din

piață. Acestea au inclus vehicule destinate serviciilor publice și soluțiilor de transport urban.

Puțin mai mult de jumătate din totalul vânzărilor au provenit din flote de 10-30 de unități, atât pe segmentul vehiculelor de construcții, cât și al celor specializate, restul fiind livrate în loturi mici sau chiar câte o bucată.

O caracteristică importantă a lui 2024 este că un procent semnificativ din vehiculele vândute a implicat soluții complexe, cum ar fi buy-back, trade-in și oferte variate de finanțare, inclusiv leasing și plăți în rate.

Ford Trucks a dezvoltat de mai mulți ani un departament de consultanță și brokeraj în servicii financiare care îi sprijină pe clienți să găsească cele mai bune soluții de finanțare. Cele mai multe camioane vândute în 2024 au fost finanțate prin leasing financiar, cu o dobândă care a înregistrat o scădere față de 2023, datorită diminuării inflației și a dobânzii de referință. Leasingul operațional a devenit o opțiune din ce în ce mai atractivă datorită serviciilor conexe incluse, cum ar fi întreținerea, asigurarea și gestionarea flotelor. În completare, divizia de închirieri a AIC Trucks a înregistrat o creștere semnificativă, oferind soluții flexibile de exploatare pe termen scurt și lung, ceea ce a răspuns cerințelor diversificate ale clienților.