Noua generatie de camioane grele de la MAN nu aduce nici o noutate in privinta gamei de motoare, care va fi innoita abia din 2022. Nici nu era cazul momentan, deoarece MAN tocmai anul trecut a lansat gama de Euro 6 – D08, D15, D26 si D38. Producatorul a anuntat insa, in cadrul lansarii internationale din 10 februarie de la Bilbao, Spania, ca noul model aduce o economie de carburant de 8% obtinuta aerodinamicitatii mai bune a noii cabine, cat si noii arhitecturi scalabile, prin intermediul careia pot fi adaugate componente noi, fara a fi modificat substantial designul.
Variantele de putere pentru motoarele D08, D15, D26 si D38, abia reinnoite in 2019, sunt 15 la numar si ofera intre 160 si 640 CP. Asa cum au anuntat insa oficialii Traton anul trecut in toamna, grupul germano-suedez-brazilian va incepe anul acesta dezvoltarea unui nou motor comun de 13 l pentru VW, Scania si MAN, care va fi disponibil pentru Scania in 2021, iar pentru MAN in 2022. In acelasi timp, noua generatie introduce un nou sistem de alegere orientat catre nevoile clientului. Compania a investit si intr-un configurator cu totul nou, bazat pe un setup modular, cu „cateva intrebari simple, prin intermediul carora putem afla calea catre camionul perfect“. Aplicatia permite crearea unui nou MAN TGX, TGS, TGM sau TGL intr-un camion care se potriveste sarcinii de transport exacte, utilizand optiuni de configurare reglabile si flexibile. Alegerea include servicii coordonate individual din servicii de intretinere, finantare si digital, care fac din camion o solutie holistica si integrata de transport. Iar daca solutiile oferite nu sunt cele potrivite, in discutie intervine o unitate specializata numita MAN INDIVIDUAL, care ofera o gama larga de aplicatii speciale, personalizate pe tipul de business de transport.
Citeste si: Noul camion greu de la MAN este aici!
In privinta noii generatii soferul reprezinta cea mai importanta veriga din lantul de transport. MAN a invitat in fabrica lor din Munchen circa 300 de clienti din 16 tari, iar in privinta caracteristicilor au fost intervievati in jur de 700 de soferi, majoritatea discutiilor avand loc chiar in perioadele de repaos ale acestora, in parcarile de pe autostrazi. A rezultat un interior cu totul nou, cu focusul pe sofer si pe imbunatatirea performantelor de condus. Cel de-al doilea elemente crucial in relatia cu transportatorii este serviciul Uptime. Astfel, aceasta noua generatie este gandita sa ajunga in service inainte sa se strice ceva. MAN promite un serviciu de mentenanta proactiva, cu un plan de reparatii adecvat, totul gratuit pentru clientii sai, astfel incat camioanele sa petreaca cat mai mult timp pe sosea, la lucru, si mai putin in service. Exista un program in care compania efectueaza anual mai mult de 50.000 de interviuri pentru a imbunatati aceasta performanta. „Avem un sistem integrat prin care aflam imediat de orice plangere“, au explicat cei de la MAN.