Volvo Trucks lanseaza noua generatie Volvo FM, echipata cu imbunatatiri aduse cabinei si cu inovatii care ofera un nivel mai ridicat de confort, siguranta si productivitate. In plus, aspectul exterior al noului Volvo FM are o noua forma aerodinamica, cu linii distinctive in partea frontala si cu o linie emblematica eleganta, care urmareste toata partea laterala a cabinei.
„Spatios si cu o exceptionala vizibilitate, noul autocamion Volvo FM pentru transportul de mare tonaj este proiectat sa fie cel mai bun mediu de lucru mobil pe toate segmentele”, afirma Roger Alm, presedintele Volvo Trucks, care spune ca „soferii sunt unul dintre cele mai importante active din industria transporturilor”. Designerul sef pentru interior al Volvo Trucks, Carina Byström, spune ca noul Volvo FM este cel mai adaptabil „cal de povara” din gama, „agil si potrivit pentru a-si deservi scopul de a fi spatios, sigur si confortabil pentru soferi”.Pentru a realiza acest obiectiv, noii stalpi fata verticali ii confera pana la un metru cub suplimentar de spatiu si mai multa lumina. De asemenea, este echipat cu o tehnologie inteligenta care sustine atentia pe care Volvo o acorda crearii unui birou mobil de exceptie pentru soferi. Interiorul este imbunatatit prin noul panou de bord care ofera mai mult spatiu de depozitare, culori noi si un ecran dinamic modern. Panoul de bord include un ecran de inalta rezolutie de 12 inch cu o interfata usor de utilizat, pe care soferul poate vedea cu usurinta informatii importante si poate alege intre patru tipuri de vizualizari in functie de situatia de deplasare. Panoul de instrumente este pregatit pentru actualizari viitoare si servicii de conectivitate, fiind conceput pentru a simplifica interactiunile soferului si pentru a reduce factorii perturbatori atunci cand accesati informatii importante. Noul Volvo FM este echipat cu un ecran lateral optional de 9 inch pentru functia de Infotainment, asistenta de navigare, informatii de transport si monitorizarea cu ajutorul camerei video. ecranul sustine interactiunea in diferite moduri: prin butoanele pozitionate intuitiv pe volan, prin comanda vocala sau direct, prin intermediul ecranului tactil si al panoului de control al modalitatilor de vizualizare.
De asemenea, noua cabina de dormit a fost actualizata cu un pat inaltat si posibilitati de depozitare imbunatatite, inclusiv un compartiment mare de depozitare sub pat si un spatiu de depozitare in partea de sus, cu panouri LED in separatoarele pentru compartimente. Confortul cabinei este sporit suplimentar printr-o izolare eficienta, care ofera protectie la frig, caldura si zgomot, dupa cum mai spune Volvo.
Aspectul exterior al urmatoarei generatii Volvo FM are o noua forma aerodinamica, cu linii distinctive in partea frontala si cu o linie emblematica eleganta, care urmareste toata partea laterala a noii cabine. In plus, farurile in forma de V sunt pozitionate pentru o aerodinamica optima, iar sigla emblematica si grila frontala superioara cu un nou model de linii ii ofera autocamionului un aspect indraznet si increzator.
Varietatea configuratiilor disponibile de lanturi cinematice si sasiuri dovedeste ca noul Volvo FM poate fi adaptat pentru a oferi o productivitate mai mare si economii de combustibil pentru o gama larga de aplicatii. Imbunatatirile aduse unghiurilor de bracaj pentru puntea motoare si pentru puntile portante amplasate in fata puntii motoare ii asigura, de asemenea, autocamionului o manevrabilitate exceptionala, care isi dovedeste pe deplin utilitatea, de exemplu, in traficul urban de mare tonaj.
In plus, pe multe piete, Volvo FM este disponibil cu motorul Euro 6 alimentat cu LNG, care ofera eficienta si performanta pentru consumul de combustibil la fel ca si autocamioanele diesel echivalente Volvo, dar cu un impact climatic mult mai mic. Motorul cu gaz poate functiona fie pe biogaz, care reduce emisiile de CO2 cu pana la 100 la suta, fie pe gaz natural care reduce emisiile de CO2 cu pana la 20% in comparatie cu autocamioanele diesel echivalente Volvo. Acest lucru este asociat cu emisiile vehiculului din timpul utilizarii, proces cunoscut ca „de la rezervor la roata”.