Nelu Zoltan, administratorul unei firme din Arad cu trei camioane, si care conduce el insusi, nu impartaseste neaparat opinia ca soferii profesionisti sunt printre eroii acestor zile, ci considera ca in ultimi ani in aceasta breasla au intrat multi oameni care nu au legatura cu „adevarata soferie“, ci doar au vazut aici oportunitatea unui castig bun fara prea multe studii sau efort. Si nu stiu sa schimbe o roata, sa descarce cu transpaleta electrica sau sa decoperteze prelata laterala si sa ancoreze marfa. „De ce muncesc soferii in perioada aceasta? In primul rand pentru bani, deoarece cheltuielile nu sunt mici si nu stim cum va evolua sau cat va dura situatia, deci avem nevoie de bani. In al doilea rand, pentru a evita izolarea. La fel ca mine, multi evita sa mearga acasa pentru a nu pune sub izolare intreaga familie, asadar preferam sa ne miscam, noi aici si familiile acasa, atat cat se poate. Notiunea de erou cred ca include sacrificiu si exclude beneficiul exclusiv personal."
Asta nu inseamna ca soferii de camion nu sunt necesari in aceasta perioada, pentru aprovizionarea populatiei sau ca ei nu lucreaza acum in conditii dificile: pe alocuri dusurile s-au inchis si exista o oarecare expunere, dar tocmai de aceea multe firme le cer sa ramana in cabine. In ceea ce priveste proviziile, „un sofer trebuie sa isi planifice din timp ruta si sa se aprovizioneze, atat cu apa, cat si cu alimente si carburant. Un sofer responsabil de obicei nu cauta o statie de carburant atunci cand nu mai are motorina deloc si nu se aprovizioneaza cu alimente si apa doar cand se termina. Eu tot timpul am apa si alimente pentru aproximativ doua saptamani si astfel evit situatiile limita.“