La bateriile Li-Ion structura este similara indiferent ca e vorba de un telefon mobil sau de vehicule electrice: intotdeauna sunt doua staturi de metal, cum ar fi cupru si aluminiu, intre care sunt doi poli cu catod si anod, intre care au loc reactiile electrice, pentru care este nevoie si de un metal reactiv, ca litiul. Ponderea cea mai mare in costuri o are catodul, polul pozitiv al bateriei, care consta dintr-un mix de nichel, mangan si cobalt, in timp ce anodul este din pudra de grafit, litiu, electroliti si un separator.
Pe viitor siliconul va inlocui in mare parte pudra de grafit, pentru a creste densitatea energetica a bateriilor cu 20-25% prin faptul ca permite folosirea de materiale pe partea catodului care nu sunt compatibile cu grafitul utilizat in mod normal. In plus, siliconul imbunatateste viteza de incarcare a bateriilor.
Despre avantajele tehnologiei Li-Ion si despre posibilitatea de a inlocui unele materii prime cu altele, mai avantajoase din diverse puncte de vedere, s-a discutat in cadrul mesei rotunde organizate de Daimler online pe 3 aprilie.