Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Planificarea corecta, esentiala in productie

Planificarea unei activitati de productie necesita aptitudini specializate, pe baza experientei acumulate in domeniul respectiv, indiferent despre ce segment de piata este vorba. Specificul productiei si sezonalitatea determina o organizare diferita de la o companie la alta. Dar importanta preluarii si analizarii informatiilor venite din structurile de vanzare este esentiala in orice situatie, au fost de acord participantii panelului de -Productie organizat in cadrul conferintei Arilog.


In anii ’90 planificarea productiei se facea pe hartie, cu mijloace mai mult sau mai putin rudimentare. Intre timp lucrurile au evoluat, iar componenta IT este esentiala pentru o buna planificare, pentru ca operarea trebuie sa fie foarte rapida, mai ales in cazul planificarii pe termen scurt. Cu toate acestea, persoanele care sa puna informatia cap la cap si care sa ia deciziile raman la fel de importante. Planificarea vine din previziune, iar previziunea isi are radacinile in statistica, este de parere Ligia Neacsu, managing partner Best Smart Consulting. Pe langa dezvoltarea unor competente in anumite directii, un rol major il joaca si experienta acumulata in domeniul de activitate pentru care trebuie sa faca planificare.
„A lasa sa se ocupe de asta oameni care nu au nivelul de instruire necesar pentru a gestiona sisteme sofisticate cum sunt cele de planificare, conectate la sistemul SAP, de exemplu, poate duce la situatii neplacute. Mai ales daca modelul de supply chain/distributie este regional. Multe companii si-au proiectat sisteme de gestionare a stocului dimensionate la nivel de regiune si inclusiv productia este gandita la nivel centralizat. Astfel, daca un responsabil cu planificarea dintr-o anumita tara europeana face greseli, el poate da peste cap o regiune intreaga pentru un anumit numar de ore sau zile. Practic, la fel cum nu incredintezi o masina unei persoane care nu are permis de conducere, nici planificarea nu trebuie facuta la intamplare“, argumenteaza Vladimir Badic, IT business partner&innovation for supply chain Europe in cadrul Unilever Europe Supply Chain Company.

Intarzierile pot duce la faliment in automotive
Industria auto a fost mereu foarte „supla“ si in permanenta legatura cu clientii sai, a aratat Dan Culda, director de logistica Yazaki Romania. Compania produ- catoare de piese si componente pentru autovehicule are 4.600 de salariati si o cifra de afaceri de 200 de milioane de euro pe an, iar cuvantul de ordine in planificarea activitatii sale este „promptitudine“. „Din mo- mentul in care se primeste comanda pentru un produs si pana cand acesta va fi montat efectiv pe masina trec aproximativ patru zile. Prin urmare, trebuie sa fim foarte flexibili. Colaboram cu fabrica Ford de la Craiova si, daca linia de productie s-ar opri din cauza unui furnizor de componente, atunci penalitatea este de 3.000 de euro pe minut. …

Articole similare

Ad