Negocierile privind acordurile referitoare la iesirea Marii Britanii din Uniunea Europeana s-au oprit si exista riscul ca acest lucru sa se intample fara acord, respectiv prin asa-numitul Brexit dur. Pentru ca acest lucru starneste multa ingrijorare in lumea transporturilor de marfa si a logisticii, saptamana trecuta, sapte asociatii europene de transport rutier au solicitat o prelungire a perioadei de tranzitie (care ar trebui sa se incheie la 31 decembrie 2020) cu 1 – 2 ani.
Cei care au semnat cererea sunt FNTR, din Franta, BGL (Germania), NLA (Scandinavia), TLN (Olanda), Febetra (Belgia), ZMPD (Polonia) si FinMobility (Finlanda). Intr-o nota, cele sapte asociatii scriu: „reprezentam interesele unui sector format din intreprinderi mici si mijlocii care, in contextul Brexit, au nevoie de siguranta si timp pentru pregatire. In plus, costuri suplimentare vor trebui sa fie luate in considerare in bugetul companiilor". Acestea adauga ca o iesire fara acord ar avea un impact negativ puternic asupra sectorului, luand in considerare si consecintele Covid-19 si viitoarea criza economica. O noua runda de intalniri pentru acord va incepe la 1 iunie.