La aproape trei luni de la inceperea pandemiei de Covid-19 pe teritoriul european, Regulamentul European recunoaste in sfarsit prelungirea valabilitatii documentelor soferilor si ale vehiculelor comerciale, masura implementata de diverse tari europene in timpul starii de urgenta. Regulamentul 698/2020, publicat in Jurnalul Oficial L165/27.05.2020, stabileste masuri specifice si temporare aplicabile in cazul reinnoirii si prelungirii perioadei de valabilitate a anumitor certificate, licente, permise si autorizatii, precum si in cazul amanarii anumitor verificari si formari periodice, ca raspuns la circumstantele extraordinare cauzate de epidemia de Covid-19 in domeniul transportului rutier, feroviar si pe caile navigabile interioare.
Documentele includ permisul de conducere si certificatul CPC, a caror valabilitate se prelungeste timp de sapte luni de la data expirarii indicata in document, cu aplicare asupra celor care expira intre 1 martie si 31 august 2020.
In ceea ce priveste ITP-ul vehiculelor, se prelungeste cu sase luni verificarea care expira intre 1 martie si 31 august 2020.
O alta prevedere se refera la inlocuirea cardului de tahograf, stabilind ca statul trebuie sa emita unul nou in termen de doua luni de la solicitare, dar, intre timp, soferul poate conduce conform normelor aplicate anterior in cazul lipsei cardului din diferite motive (defectiune sau pierdere), atat timp cat acesta demonstreaza ca a solicitat un card de inlocuire. Regulamentul prelungeste de asemenea licentele de transport comunitare timp de sase luni.
Jurnalul Oficial din 27 mai 2020 mai cuprinde si o serie de alte reglementari privind situatiile de urgenta Covid-19 in transportul aerian si naval.
Intregul Regulament poate fi accesat, in limba romana, la:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/?uri=uriserv:OJ.L_.2020.165.01.0010.01.RON&toc=OJ:L:2020:165:TOC.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/?uri=uriserv:OJ.L_.2020.165.01.0010.01.RON&toc=OJ:L:2020:165:TOC.