Managerii de transport care au raspuns intrebarilor din al treilea sondaj realizat de FNTR de la inceperea pandemiei estimeaza ca in medie 18% dintre clientii lor au inca activitatea oprita total, iar 62% au o activitate redusa semnificativ comparativ cu perioada de dinainte de criza, deci pe piata exista excedent de camioane, ceea ce face ca peste un sfert din firme sa constate o reducere a tarifelor, iar altele sa simta presiuni din partea clientilor pentru reducerea acestora. Pentru 71% dintre firme mai putin de 25% dintre clienti au activitatea oprita, pentru 18% dintre transportatori 25-49% dintre clienti sunt in aceasta situatie, pentru 8%, 50-74% dintre clienti, iar pentru 3%, peste 75% dintre clienti inca nu sunt activi.
Sondajul arata aceeasi eterogenitate a impactului crizei asupra pietei de transport in functie de tipul de marfa, ceea ce indica dependenta foarte puternica a acestui sector de clientii sai.
83% dintre firmele care transporta animale vii nu au oprit deloc activitatea, iar 17% au oprit-o partial, 81% din firmele care transporta lemn nu au oprit deloc activitatea si 19% au oprit-o partial, 72% din cele care transporta alimente nu au oprit deloc activitatea , 6% au oprit-o partial si 3% total, si 70% din firmele care fac transport la temperatura controlata nu au oprit deloc activitatea, in timp ce 29% au oprit-o partial si 1% total.
La polul opus se afla sectorul auto, cu 10% din firme care nu au oprit deloc activitatea, 62% care au oprit-o partial si 28% care au oprit-o total, industria metalurgica si siderurgica (21%, 72%, respectiv 8%) si deseurile si reciclarea (26%, 71%, respectiv 3%).