Inaugurarea tunelului Ceneri Base de catre operatorul feroviar Caile Ferate Elvetiene Federale era programata pentru 4 septembrie 2020, urmand ca in decembrie 2020, trenurile sa circule regulat prin noul tunel. Insa starea de urgenta generata de Covid-19 a facut ca activitatea sa se opreasca sase saptamani, iar la 3 iunie, constructorul SBB a anuntat ca nu va fi gata la timp. Purtatorul de cuvant al cailor ferate, Patrick Walser, a admis intarzieri nu atat pe santiere, cat pe alte aspecte, cum ar fi disponibilitatea de noi trenuri pentru serviciul regional de pasageri, insa raspunsul directorului Departamentului Teritorial, Claudio Zali, a fost transant: „Am asteptat acest moment de multi ani, in timp ce SBB s-a pierdut in lucrari auxiliare. Tunelul Ceneri va fi deschis cel mai probabil in decembrie, insa putine trenuri vor putea sa-l foloseasca in aceasta prima faza.“
Si planul ambitios de revizuire a intregii retele regionale de trenuri va fi amanat pana pe 5 aprilie 2021.
Noua cale ferata transalpina (AlpTransit), cu tunelurile de baza din San Gottardo si Ceneri, va permite tranzitul tuturor transporturilor intermodale fara limite. Se estimeaza ca transportul semiremorcilor rutiere inalte de patru metri se traduce prin tranzitul a 160.000 de expedieri suplimentare pe an pe calea ferata. Lucrarile de adaptare care vor fi incheiate pana in decembrie 2020 afecteaza intregul coridor de marfa dintre Chiasso si Basel, cu o lungime de aproximativ 270 km, pe langa rutele de acces din Italia, prin Chiasso si via Luino (Simplon fusese deja adaptat anterior).