In ciuda situatiei dificile in care se afla un procent semnificativ dintre transportatorii europeni, cu activitate suspendata total sau partial, mai ales in prima parte a crizei coronavirusului, exista si companii, ca Tutu Trans, care in timpul pandemiei si-au desfasurat activitatea la fel ca inainte, doar doua camioane fiind la un moment dat pe dreapta timp de o saptamana. Firma are 22 de ansambluri – 80% din flota fiind achitata – din care sase pentru gunoi menajer, care lucreaza in Germania, 4-5 pentru transport de cereale tur-retur si restul pentru marfuri generale, inclusiv anvelope. Pentru marfuri generale volumele au scazut putin in ultimele luni, dar transportul de cereale, gunoi si cel pentru industria metalurgica au fost la nivelul de dinainte de pandemie, astfel ca si kilometrajul camioanelor s-a mentinut la 11.000-13.000 km/luna, si procentul de kilometri in gol a fost aproximativ la fel, de circa 5% (doar la prelate a fost putin mai mare din cauza unor dislocari). Pentru gunoi menajer oricum masinile sunt incarcate doar pe un sens, dar clientul achita si returul. Nici costurile cu soferii nu s-au modificat, nici in minus, pentru ca ei au avut de lucru ca inainte si salariile si diurnele s-au mentinut, nici in plus, pentru ca, in ciuda timpilor de condus mai flexibili datorita derogarilor la Regulamentul 561, nu a fost nevoie ca ei sa lucreze mai multe ore.
Singurul cost care s-a modificat a fost carburantul, care de la 0,35 euro/km a ajuns la 0,25 euro/km, asa cum declara administratorul firmei, Petru Moldovan, cata vreme s-a cumparat motorina si cu 0,75 euro/l plus TVA in medie in Europa. Clientii nu au cerut tarife mai mici din cauza acestei ieftiniri, cu exceptia celor care au clauze de combustibil in contracte, iar de la final de mai motorina a inceput iar sa se scumpeasca. In ceea ce priveste dezinfectantii, mastile si manusile, achizitia lor nu a reprezentat mai mult de 0,5% din costul/km.
Tutu Trans a fost, asadar, putin afectat de scaderea volumelor si a pretului din timpul pandemiei. Un aspect negativ a fost scaderea semnificativa de pret pentru curse spot in Romania si in Europa. In ceea ce priveste clientii si contractele existente, „un producator de anvelope a organizat licitatie pentru trasee ce vizeaza Marea Britanie si va fi nevoie sa scadem din pretul prevazut in contractul existent, din cauza competitiei mai mari determinate de faptul ca multe camioane nu mai au de lucru. Dar in general impactul crizei coronavirusului a fost coordonat si minimalizat pana in prezent. Totusi, pe viitor ne asteptam sa trebuiasca sa infruntam consecintele si dificultatile create de pandemie.“