Urmatoarea perioada va fi critica pentru transportatori, deja se simte o scadere a volumelor, insa in aprilie va fi foarte crunt, este de parere managerul de transport al Ciornei Prod, Robert Tudos. De altfel, tot anul 2020 va fi unul negru pentru industrie.
Camioanele companiei aduc in tara foarte multe materiale de constructii, iar marii retaileri de bricolaj deja au inchis magazinele si tin activitatea doar online. La nivel european, perioada aceasta va dura circa 1 luna de zile, dupa care, treptat, fabricile isi vor redeschide activitatea. Asta nu exclude un 2020 nefast pentru transportatori, care se vor lovi si de excedentul de capacitate de transport in raport cu volumul de marfa. ,,Inainte de criza legata de COVID-19 deja exista surpacapacitate de transport, insa dupa pandemie va urma o criza economica si din cauza numarului mare de camioane in piata va fi o perioada crunta pentru transportatori. Plus ca orice camion care nu circula genereaza pierderi”, explica Robert Tudos, care vede o dezmortire a pietei unde catre finalul lunii mai, inceputul lunii iunie. Cu toate acestea, crede managerul de transport al Ciornei Prod, presiunea va fi foarte mare pe preturi si pe curse. ,,Motorina este foarte ieftina in perioada aceasta si clientii vor pune presiune pe transportatori”.
In aceasta perioada, transporturile efectuate de flota de 13 camioane a Ciornei Prod au fost efectuate in propotie cu 80-90% pe contract, restul fiind curse spot, toate solicitarile pe Italia fiind refuzate. ,,Am mai stat cate o zi, doua pentru retur si am venit pe spot. De exemplu saptamana asta, o parte din flota merge pe tur-retur’’, explica Robert Tudos. Daca la export camioanele Ciornei Prod transporta teava, profile metalice, produse din PAL, OSB, la import se intorc cu bunuri de larg consum si cu recipiente de plastic, despre care Robert Tudos spune ca le-a livrat cu precadere mai multor companii locale. Cu toate acestea,
se simte o diminuare a volumelor si pentru compania suceveana specializata in curse tur-retur pe estul Europei, predominant Slovacia, Cehia, Polonia. ,,Inca am mai avut marfuri de adus si ne-am desfasurat activitatea relativ normal’’.
Referitor la situatia privind amanarea ratelor, Robert Tudos spune ca a deschis deja discutia cu banca, iar raspunsul primit a fost unul favorabil si prompt, insa deocamdata nu este cazul de astfel de masuri, mai ales ca Ciornei Prod se bazeaza pe partenerii sai. De altfel, acesta este si motivul pentru care s-a lucrat foarte mult pe contract. ,,Mi-a fost frica si de termenele de plata, dja nu mai stii cu cine stai de vorba, cel putin pe bursele de transport. Cu partenerul tau ai o altfel de relatie. Unii dintre ei ne-au informat despre intarzieri, dar ne-au dat asigurari ca nu este nimic grav. Intr-adevar termenele de plata s-au marit la 45-60 de zile, insa este o tendinta care a inceput la finalul anului trecut’’, spune managerul.