Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Concurenta mai mare, avantaj pentru cine cunoaste mai bine regulile

Pentru optimizarea fluxurilor de productie sau logistice exista pe piata numeroase solutii, inclusiv unele foarte complexe, dar implementarea este destul de costisitoare, astfel ca posibilitatea de a atrage fonduri nerambursabile este mai mult decat binevenita, iar firmele interesate in dezvoltare trebuie sa stie dinainte ce sa faca pentru a fi beneficiari de succes ai acestora in perioada 2014-2020. Cu atat mai mult cu cat sumele alocate Romaniei sunt mai mici decat in 2007-2013, deci competitia va creste. Pentru IMM-urile si firmele mari care se ocupa de productie, prestari servicii, agricultura sau procesare de produse agricole, dar si de cercetare si dezvoltare, sunt disponibile numeroase linii de finantare, unele dintre ele deja lansate si altele care urmeaza in viitorul apropiat.
 

Despre toate aceste lucruri a vorbit – in cadrul celei de-a patra editii a conferintei dedicate Supply Chain Managementului organizate de Aptus Software si Manhattan Associates la sfarsitul anului trecut – Peter Nagy-Imecs, operations manager in cadrul Goodwill Consulting. El a atras atentia inca de la inceput asupra importantei incadrarii intreprinderilor, in functie de asta determinandu-se daca ele sunt sau nu eligibile pentru anumite linii de finantare. Cele mai importante criterii sunt numarul mediu de angajati din ultimul bilant incheiat si cifra de afaceri. Aici trebuie tinut cont de faptul ca firmele care au mai putin de 250 de angajati in Romania, dar sunt filiale ale unor multinationale cu personal mult mai numeros, sunt considerate mari.
In al doilea rand, e bine de stiut ca un proiect de finantare nerambursabila se deruleaza dupa o schema aproape general valabila, ce include beneficiarii si finantatorul care, in principiu, in cazul fondurilor structurale, ce reprezinta bani europeni gestionati de fiecare stat in parte, este o institutie publica din Romania, iar in cazul granturilor gestionate direct de UE, o institutie de la Bruxelles.
Cererea este analizata de finantator si dupa primirea acceptului poate incepe investitia. Important de stiut aici este ca nu trebuie sa se organizeze achizitii publice, cum cred multe firme, ci sunt niste norme simplificate, cu anunturi publicate pe site si cu furnizori la alegerea beneficiarului.

Cererea de plata, un mecanism care protejeaza lichiditatile
Dupa contactarea furnizorilor se depun rapoarte, pe care finantatorul le verifica, si se fac apoi platile pentru produsele sau serviciile achizitionate. Pana acum, la alocarea 2007-2013, a existat un singur mecanism de plata – beneficiarul achita initial facturile furnizorilor si numai dupa asta depunea cerere de rambursare – dar in 2014-2020 si pentru proiectele aferente perioadei anterioare si aflate inca in curs de implementare se va aplica un nou mecanism, cererea de plata. Asta presupune ca beneficiarul nu mai trebuie sa achite toate facturile integral, ci doar sa vina cu propria contributie, iar finantatorul, cu restul, ceea ce reprezinta un avantaj important …

Articole similare

Ad