Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O luna cat doua mandate

Dupa un decembrie cu temperaturi pozitive si precipitatii doar sub forma de ploaie, finalul de ianuarie a adus si in Romania ceva ce seamana cu iernile copilariei noastre. Sau chiar le depaseste.
Nu mai vorbim despre pierderile suferite de transportatori, caci cu siguranta ati citit deja despre asta in paginile Tranzit. ai nici nu mai amintim cum se succedau restrictiile de circulatie si codurile galbene si portocalii sau acuzatiile ca nu se trece si la cod rosu, care ar fi permis luarea unor masuri mai ferme de prevenire si combatere a efectelor ninsorii. Atat am mai auzit de ele in ultima luna incat avem senzatia ca iarna aceasta, care in forma ei pura a durat doar o luna, tine de cand lumea.

La impresia ca timpul s-a dilatat contribuie si faptul ca am intrat in iarna cu un ministru al transporturilor si iesim cu altul. Alexandru Nazare, dupa un model deja binecunoscut, nu a pierdut timpul la inceput de mandat: intai a dispus Corpului de Control din minister sa verifice modul in care s-au derulat in 2008 licitatiile pentru acordurile cadru privind activitatea de intretinere multianuala a drumurilor nationale si autostrazilor, apoi a discutat cu oficiali europeni despre privatizarea CFR Marfa si despre posibilitatea ca tara noastra sa acceseze fonduri europene POS-T pentru achizitia de echipamente si materiale pentru deszapezire. ai, chiar inainte de inchiderea editiei, a avut o intrevedere cu ambasadorul Ungariei la Bucuresti pentru a vorbi despre activitatea din tara noastra a firmei Nemzetkozi Vegyepsyer – intrata in noiembrie in insolventa – care a provocat Statului roman pierderi prin faptul ca nu a finalizat lucrarile la varianta de ocolire Cluj-Napoca Est si nici nu si-a platit subcontractorii.
Faptul ca printre preocuparile noului ministru se numara si activitati colaterale celor de deszapezire nu ne mira: si in ultimele zile ale Ancai Boagiu la sefia MTI CNADNR a semnat, printre comandamente de iarna si mobilizari impotriva inzapezirii, un contract de reabilitare, pentru Beius-Oradea si, imediat dupa demisia premierului Boc, contracte pentru constructia variantei de ocolire a municipiului Brasov si pentru supervizarea acesteia. Discutii si contracte importante, nu zic nu. Ca doar nu ardea tara. Era doar inzapezita.

Articole similare