Revista suedeza Anlegg& Transport a publicat, in colaborare cu OFF-Highway Research, o firma locala specializata in studii de piata, topul primilor 30 de producatori de masini si utilaje de constructii din intreaga lume din perioada 2007-2009. Conform acestor date, se observa cum primele doua locuri raman neschimbate pe parcursul celor trei ani, chiar daca numarul unitatilor fabricate de producatorii care ocupa aceste pozitii s-a redus pana la jumatate sau chiar mai mult, scadere cauzata atat de criza, cat si de faptul ca multi dintre dealerii acestora au fost surprinsi cu mult prea multe utilaje pe stoc.
Pe ansamblu, in intreaga lume s-a observat, dupa ce productia de masini si utilaje de constructii din 2007 fusese de 889.213 de unitati, o crestere de 11%, pana la 1.001.228 de unitati produse in 2008, ca mai apoi scaderea sa fie de 50% in 2009, pana la 500.165 de masini si utilaje.
Chinezii vin tare din urma
Locul intai este parca rezervat producatorului Caterpillar, ca si al doilea, care revine Komatsu. Volvo, un pic atipic, reuseste sa urce de pe pozitia a cincea detinuta in 2007 si 2008 pe a treia, desi a scazut cu peste 50% in 2009 fata de anii anteriori.
Podiumul este atacat de fabricanti ca Liungong din China, pe care criza europeana l-a impins de pe locul opt detinut in 2007 si 2008, pe patru in 2009.
Exista si caderi, ca cele suferite de producatorul coreean Doosan, care, dupa ce doi ani a reusit sa se mentina pe locul trei, a picat in 2009 pe al cincilea, cu 31.640 de unitati produse.
JCB este in cadere, ca si Hitachi, Hyundai, John Deere, Kobelco, Manitou, Terex si Kubota.
Surprinzator poate, in acest top, Liebherr, de altfel un nume de marca pe piata de profil, dar recunoscut mai ales pentru utilajele sale ultraspecializate, n-a urcat in ultimii trei ani mai sus de locul 20, anul trecut producand doar 4.064 de unitati, cu care s-a clasat abia pe pozitia a 25-a.