Dupa partiala ruptura de Scania, initiata de producatorul suedez, fiecare dintre cele doua parti – Irizar si Scania – a luat o optiune serioasa in atacarea unor segmente noi de piata, cu produse dedicate. In plus, Irizar doreste imbunatatirea prezentei sale pe piete unde, pana acum, prin prisma exclusivitatii cu Scania, a livrat doar volume modeste. Este si cazul Romaniei, unde carosierul spaniol a infiintat o companie proprie, impreuna cu MGV (importatorul sau din Israel) si un actionar local.
Strategia este de a oferta atat vehicule integrale, cat si autocare construite pe sasiu, in acest sens fiind acceptate solicitari pentru toate tipurile de sasiuri existente pe piata.
Dupa ce a fost puternic afectata de criza economica, industria spaniola isi revine incet, iar Irizar a ajuns la o productie de 5,5 vehicule zilnic, in conditiile in care idealul este de 6 pe zi.
Timpul de livrare pentru vehiculele integrale este de patru luni, iar pentru acestea se lucreaza cu motoare DAF.
Daca se doreste un autocar pe sasiu atunci se mai adauga timpul de livrare al sasiului de la producator.
Irizar i6 este cel mai bine vandut produs din portofoliu, iar din productia de i6 7% il reprezinta vehiculele integrale, ca si cel inscris la test. Avantajul este greutatea proprie mai mica decat in cazul vehiculelor construite pe sasiu, ceea ce va constitui un plus odata cu trecerea la Euro 6.
In intervalul ianuarie-mai 2011, Irizar a vandut 300 de i6, din care a livrat 200. Compania detine fabrici in Maroc, India, Brazilia, Africa de Sud, China si Spania si a incheiat 2010 cu o cifra de afaceri de 433 de milioane de euro (pentru anul acesta se estimeaza 500 de milioane de euro).