Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pregatire profesionala bine facuta: usor de zis, greu de pus in practica

Chiar daca statisticile Politiei Rutiere demonstreaza o scadere a numarului de accidente in care sunt implicate vehiculele de transport persoane, ceea ce este, de altfel, un lucru imbucurator, atat operatorii, cat si reprezentantii centrelor de formare profesionala sunt nemultumiti de modul in care sunt instruiti la ora actuala soferii. Saracia, dar si lipsa de constientizare a riscurilor pe care le aduc carentele in formarea profesionala a conducatorilor auto, coroborate cu legislatia defectuoasa, au transformat procesul de instruire intr-o cursa dupa obtinerea certificatelor, fara alta plusvaloare.
 

Putini, si cu precadere operatorii mari, isi permit sa investeasca in cursuri suplimentare de formare profesionala. Cu totii ne punem aceeasi intrebare: ce e de facut pentru indreptarea lucrurilor?

Anul acesta a adus o imbunatatire a situatiei accidentelor grave de circulatie atat din punct de vedere al numarului, cat si al consecintelor, potrivit comisarului sef al Politiei Rutiere, Florin Pana, prezent la conferinta Tranzit de la Targu Mures. Astfel, comparativ cu anul precedent avem cu 670 de accidente grave mai putin, 170 de morti si aproape 700 de raniti grav in minus la nivel national, ceea ce este un lucru imbucurator. „Daca facem o paralela intre 2008 si 2012, in 2008 in transportul de pasageri si de marfa se inregistrau 412 accidente grave din vinovatia soferilor, in timp ce anul trecut numarul accidentelor grave a fost de numai 204. Scaderile se datoreaza probabil selectiei mai bune a conducatorilor auto, dar si controlului efectuat de institutiile abilitate“, a subliniat Pana.
Pentru 2013, in prima parte a anului, soferii de vehicule comerciale au fost implicati in producerea a 68 de accidente, soldate cu 21 de morti si 69 de raniti grav. Din nou, scaderi fata de perioada similara a anului trecut.
Special in transportul de persoane situatia se mentine in acelasi tendinta: 23 de accidente grave, din care cinci morti si 32 de raniti grav. In functie de categoria vehiculului implicat, in cele mai multe este vorba de autobuze (13 accidente), urmate de microbuze (noua accidente grave) si un accident cu autocar. La nivel national, in prima jumatate a anului, s-au produs 3.607 accidente grave, soldate cu 709 morti si 3.457 de raniti grav. Prin urmare, procentul implicarii in vinovatie a soferilor de vehicule de transport persoane este minim raportat la ponderea mare de accidente grave petrecute in general la nivel national.
Principalele cauze care au stat la baza accidentelor sunt oboseala la volan, dar si alte preocupari pe care le poate avea soferul: utilizarea telefonului mobil, discutii cu pasagerii sau faptul ca da bilete in timpul mersului. O alta cauza importanta este neacordarea prioritatii pietonilor, precum si viteza excesiva si/sau neadaptata conditiilor de trafic. Cele mai multe accidente s-au produs in interiorul loca- litatilor urbane, iar pe locul doi se situeaza accidentele produse pe drumurile nationale.

Articole similare

Ad