KLG Europe Logistics estimeaza pentru anul acesta o crestere cu 10% a cifrei de afaceri dupa ce a inclus in portofoliu clienti importanti, precum Flanco si Pernod Ricard, sau a extins colaborarea cu cei existenti. Astfel, dupa ce anul trecut a finalizat largirea depozitului propriu de langa Bucuresti cu 10.000 m2, compania are in plan construirea unui spatiu similar pentru anul viitor. Jumatate din viitorul depozit va fi ocupata cu marfurile care acum sunt intr-un spatiu inchiriat. KLG mizeaza pe depozitele proprii, construite astfel incat sa ii aduca optimizarea maxima a spatiului, dar si economii importante la lucrarile de mentenanta a utilajelor.
Pentru anul acesta KLG si-a planificat o cifra de afaceri de 27 de milioane de euro, in crestere cu 10% fata de 2014, cand a fost de 25 de milioane de euro. Pana in septembrie cifrele erau in cresterea prognozata. Analizand, insa, pe linii de business, unele activitati au depasit cresterile estimate, altele, insa, sunt in urma. Cea mai mare reusita din acest an este semnarea unui parteneriat cu Pernod Ricard, o firma cunoscuta pentru distributia de bauturi alcoolice, pentru activitati de depozitare, logistica, dar si procese cu valoare adaugata, cum ar fi cele de ambalare sau etichetare.
Un alt parteneriat de remarcat este cel cu Flanco pentru depozitarea produselor pe care le vand on-line. Tot anul acesta a fost dezvoltat parteneriatul cu Policolor, un client mai vechi al KLG. Daca inainte colaborarea se baza doar pe activitatea de transport, acum 90% din produsele Policolor se regasesc in depozitul KLG.
O buna parte a clientilor companiei au crescut foarte mult anul acesta, un exemplu fiind Coty Cosmetics, care si-a extins portofoliul atat in Romania, cat si in Bulgaria.
Pe langa acestia, mai sunt si clienti care vad tara noastra ca pe un centru regional pentru statele din jur, respectiv pentru Bulgaria si Moldova, dar si pentru Grecia.
Calitatea e mai importanta ca pretul
Cresterea volumelor clientilor nu a determinat neaparat si o crestere a profitabilitatii KLG, deoarece cu unii dintre ei au fost renegociate tarifele. „Au fost cateva licitatii la care am simtit unele incercari de dumping ale competitorilor. S-au vehiculat preturi foarte mici atat pe distributie, cat si pe depozitare. Insa, cu toate acestea, nu au fost alesi. Anul acesta noi am castigat majoritatea licitatiilor la care am participat, pentru ca diferenta o face calitatea serviciilor pe care o oferim. In schemele de bonus/malus agreate cu clientii nostri suntem constant in zona de bonus pentru ca ne concentram pe acest segment si consideram ca este important sa tinem stacheta ridicata“, a explicat Paul Nita, directorul de logistica al KLG Europe Logistics.
Desi anul acesta s-a simtit o presiune puternica pe pret din partea clientilor, ei au pus accent mai mult decat inainte pe calitate. Astfel, cativa au decis schimbarea furnizorului logistic catre o solutie putin mai scumpa, iar pentru diferenta de pret au primit servicii …