Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cresteri pe toate planurile

Piata de autobuze noi a cunoscut in 2015 o crestere cu 31,5% comparativ cu 2014, situandu-se – potrivit evidentei DRPCIV – la 446 de vehicule noi inmatriculate in Romania. Si in anul care a trecut vanzarile au fost animate de achizitiile facute de institutii publice si de municipalitati si mai putin de operatorii privati, care s-au orientat in special catre piata de second-hand. Pe segmentul microbuzelor, inmatricularile au fost in crestere cu 41% fata de anul precedent, majoritatea fiind vehicule livrate catre MDRAP, pentru transportul elevilor.
 

Inmatricularile de autobuze si autocare noi s-au situat, in 2015, la 446 de unitati, cu 31,5% peste nivelul din 2014. Lider de piata a fost carosierul roman C&I Eurotrans XXI, cu 170 de vehicule, in timp ce pozitia a doua i-a revenit lui Solaris, cu 117 unitati. Podiumul este completat de Iveco (49 de autobuze), urmat de Mercedes-Benz, cu 35, Isuzu si Akia (cate 11 unitati), Euro Bus (noua), Dyparro – alt produs romanesc – cu sapte vehicule, Otokar (sase), Setra (cinci) si alte cateva produse cu mai putine unitati.
Piata de autobuze rulate a crescut si ea destul de mult in 2015, nu mai putin de 1.044 de vehicule aflandu-se la prima inmatriculare in Romania, in crestere cu 14% fata de anul precedent, la care se adauga alte 777 de autobuze tranzactionate pe piata interna. Apetitul operatorilor privati pentru cresterea flotelor este, asadar, evident, insa puterea de cumparare a carausilor nu sustine investitia in vehicule noi, in conditiile scaderii fluxurilor de pasageri la intern, tarifelor mici si cresterii exorbitante a costurilor totale de operare prin majorarea RCA. Marcile germane raman in topul preferintelor operatorilor romani, cu toate ca in 2015 asistam la o rasturnare de lider. Astfel, dupa ce multi ani la rand Setra era detasat in evidenta autocarelor rulate aflate la prima inmatriculare in Romania, anul trecut locul sau a fost ocupat de Mercedes-Benz, cu 241 de unitati, fata de cele 238 ale Setra. Este adevarat ca disponibilitatea si mai ales pretul au facut diferenta de aceasta data in favoarea MB, care a fost lider si la tranzactiile intre operatorii romani, conducand detasat. Pozitia a treia in topul vehiculelor rulate nou-intrate pe piata a revenit MAN, urmat de Volvo si Iveco.

Inmatricularile de microbuze au crescut cu 41%
Piata de microbuze a fost marcata si in 2015 de livrarile de vehicule scolare, astfel ca dupa cresterea cu aproape 40% a numarului de microbuze noi inmatriculate in 2014 fata de 2013, pentru anul trecut statisticile arata o majorare similara, de 41%.
Astfel, 1.548 de microbuze noi au intrat pe piata in 2015, aproximativ o treime dintre acestea fiind carosate de C&I Eurotrans XXI (540). Pozitia secunda a revenit Mercedes-Benz, cu 462 de unitati, urmat de Opel, cu 247, si Ford, cu 170 de vehicule.
Ca de fiecare data, importul de microbuze rulate din afara nu este foarte mare (171 de unitati), desi procentual aici s-a inregistrat cea mai mare crestere, de aproape 70%. Interesant este faptul ca s-au tranzactionat multe vehicule pe piata locala, nu mai putin de 1.338 de microbuze fiind reinmatriculate in cursul lui 2015.

Articole similare

Ad