Politica „dezbina si cucereste“ si-a dovedit de multe ori eficienta si, tocmai pentru a nu ajunge sa se elimine unii pe altii, carausii din zona Timisoarei au decis sa-si uneasca fortele intr-o asociatie patronala. Cum in Banat productia s-a dezvoltat foarte mult, transporturile in regim de conventie sunt printre cele mai sigure si stabile, chiar daca tarifele se situeaza inca la un nivel destul de jos. Ducodan este printre cei mai mari transportatori din zona specializat in operarea de curse regulate speciale, pastrand un ochi si spre dezvoltarea serviciilor pentru curse turistice.
Asociatia Transportatorilor din judetul Timis a fost infiintata in aprilie 2017 si pentru inceput are opt membri – alte firme mai mici din judet sunt asteptate sa se alature. In conditiile in care piata de transport este destul de comprimata, respectul si concurenta corecta intre operatori sunt esentiale. Si tocmai in acest sens s-a decis la nivel de asociatie ca atunci cand se primesc solicitari din partea companiilor care doresc sa contracteze servicii pentru transportul angajatilor sa se verifice mai intai cine este actualul furnizor al respectivului beneficiar. Pentru ca din batalia pe tarifele de transport ultimul este singurul care are de castigat.
Pe langa obiectivul de a asigura concurenta corecta intre operatorii timisoreni, asociatia are si rolul de a reprezenta interesele acestora pe langa institutiile locale. Si au fost facute deja demersuri la Primarie pentru a avea un reprezentant in Comisia de Circulatie, care sa ia parte la luarea deciziilor care ii privesc pe transportatori.
De altfel, o problema care trebuie rezolvata cat mai rapid este hotararea Comisiei de a nu mai da autorizatie de acces in oras pentru vehiculele care au norma de poluare mai mica de Euro 4 incepand cu 1 ianuarie 2018. La cursele regulate speciale (conventii), unde se solicita un tarif de transport foarte mic, vehiculele mai scumpe nu se justifica. In plus, pentru multi operatori este greu sa isi reinnoiasca flota intr-un timp atat de scurt.
Ducodan, unul dintre cei mai mari operatori de curse regulate speciale din Timis, mai are doar trei autobuze cu norma de poluare Euro 3 care au linii in interiorul municipiului si care sunt in plan sa fie inlocuite oricum anul acesta. Problema este insa pentru ceilalti operatori mai mici. „Nu este rentabila investitia in autobuze noi. In doar jumatate de an am avut patru accidente, dintre care trei au fost cu dauna totala, si toate din vina soferilor. Si, dupa ce ca avem probleme cu ei, nici nu prea gasim. Am fost nevoiti sa aducem soferi chiar si din judetele limitrofe, carora le oferim cazare si masa. Acestia reprezinta o varianta, dar dezavantajul este ca nu cunosc orasul si se descurca mai greu. Pe de alta parte, pretentiile salariale sunt ridicate“, a declarat Dan Iosif, administratorul Ducodan.
Pretul mic nu ofera flexibilitate
Ducodan opereaza 99% din activitate sa transporturi de conventie, companiile multinationale fiind principalii clienti. Economia in zona Timisoarei merge bine, sunt foarte multe fabrici in zona si urmeaza sa se mai deschida si altele. In plus, este imbucurator faptul ca investitorii sunt stabili si au afaceri de succes. Cererea de forta de munca este ridicata, astfel ca sunt adusi zilnic angajati chiar si de la 130 km departare (cea mai lunga cursa regulata special este Resita-Timisoara).