Piata de autobuze si autocare noi a fost sustinuta in 2018 in special de achizitiile pentru transport urban, in conditiile in care mai multe municipalitati si-au innoit flotele accesand imprumuturi de la Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare. Incertitudinea privind organizarea transportului national prin servicii regulate dupa iunie 2019, care inca planeaza asupra industriei de profil, i-a determinat pe operatorii privati sa intarzie achizitiile, astfel ca inmatriculari mai serioase de vehicule noi au fost facute doar in ultimele doua luni ale anului. Intre timp, importurile de autobuze si autocare rulate au doborat record dupa record, fenomenul fiind similar cu cel din industria de autoturisme, astfel ca pe buna dreptate ne putem numi „groapa de gunoi“ a UE.
Vanzarile de autobuze si autocare noi aproape ca s-au dublat in 2018 comparativ cu anul precedent, potrivit evidentelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), ajungand la 470 de unitati. Cresterea a fost data in special de livrarile de autobuze destinate transportului urban si tot de acest segment se leaga sperantele producatorilor si in 2019, in conditiile in care se va da startul achizitiilor pe fonduri europene. Aici principalul jucator va fi Ministerul Dezvoltarii Regionale, care si-a asumat rolul de coordonator al licitatiilor de autobuze, tramvaie si troleibuze la nivel national, cu finantare prin POR 2014-2020.