Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Eficienta energetica si confort, acelasi ADN Citaro

Dupa prezentarea in premiera la IAA Hanovra, in septembrie 2018, autobuzul electric Mercedes-Benz eCitaro este gata sa se afirme in traficul urban. Inginerii Daimler Buses au avut, ca de obicei, eficienta in prim plan, astfel ca vehiculul se diferentiaza de ceilalti competitori prin functia „coasting” de rulare libera, in vederea exploatarii la maximum a energiei cinetice. Confortul la rulare si silentiozitatea sunt cele binecunoscute autobuzelor Citaro si, chiar daca momentan modelul electric nu este disponibil decat cu alimentare prin cablu, autonomia de minimum 150 km corespunde necesitatilor multor municipalitati europene. Doua autobuze eCitaro, alaturi de noile microbuze Sprinter Transfer 35 si Mobility 23 au fost disponibile pentru testare la Mannheim, in Germania, la sfarsitul anului trecut.

Mercedes-Benz eCitaro a fost construit avand la baza platforma actualului model diesel, dar fiind cu 28 cm mai inalt. Compatibilitatea constructiva asigura integrarea in flotele Citaro existente, fiind multe similaritati din punct de vedere al echiparilor, al configuratiei interioare etc. Autobuzul electric are insa un design deosebit, imprumutat de la proiectul vehiculului autonom Future Bus, prezentat in urma cu doi ani. Pe langa beneficiile de ordin estetic, eCitaro incorporeaza cele mai noi tehnologii si sisteme de constructie, anticipand reglementarile in materie de siguranta rutiera ce urmeaza sa fie implementate la nivel european (vehiculul corespunde ECE R 107.06).

Articole similare

Ad