La trei ani de la premiera mondială, MB Buses a anunțat o actualizare pentru autobuzul urban eCitaro complet electric: Mercedes-Benz trece la o generație și mai puternică de baterii litiu-ion. Primele autobuze articulate eCitaro G au fost livrate acum operatorului de transport ÜSTRA din Hanovra. Acestea fac parte dintr-o comandă la scară largă și sunt, de asemenea, un element important al unui plan ambițios de electrificare a transportului cu autobuzul în capitala Saxoniei de Jos.
„Noile noastre autobuze articulate de ultimă generație aduc o contribuție importantă la protecția climei și la tranziția transportului departe de motoarele cu combustie internă”, spune Denise Hain, șefa operațiunilor și personalului ÜSTRA. „Acestea sunt un element important al mobilității ecologice în Hanovra. Sunt fără emisii la nivel local, silențioase și foarte bine echipate.”
Cele două noi autobuze eCitaro G pentru ÜSTRA dispun de baterii litiu-ion de a doua generație. Capacitatea lor este cu aproximativ o treime mai mare decât cea a bateriilor anterioare, astfel încât intervalul dintre reîncărcări se reduce considerabil. Autobuzele articulate pentru Hanovra sunt echipate cu 10 baterii care le oferă o capacitate totală remarcabilă de 330 kWh. În plus, pantografele sunt instalate pe acoperiș pentru încărcare intermediară la ultima stație de autobuz pe trasee.
Noile vehicule fac parte dintr-o comandă de la ÜSTRA pentru până la 48 de autobuze urbane. Comanda cuprinde 30 de autobuze eCitaro solo și 18 autobuze articulate eCitaro G. Primele autobuze eCitaro funcționează din septembrie anul trecut la Hanovra. Ca parte a campaniei lor de trecere la autobuze electrice, ÜSTRA intenționează să folosească cele 48 de autobuze electrice pe toate rutele din interiorul orașului în zona cu emisii reduse de la Hanovra până în 2023. Introducerea celor 48 de autobuze ar putea economisi 3.800 t de CO2 în fiecare an.
În același timp cu intrarea în funcțiune a autobuzelor, stațiile finale de autobuz pe traseele autobuzelor din interiorul orașului vor fi echipate cu infrastructura de încărcare necesară și ambele autobaze vor fi echipate pentru a putea asigura procesele de încărcare și întreținere pentru autobuzele electrice – tot până în 2023.
Bateriile magneziu-sulf, de exemplu, nu contin litiu. Si mai exista si alte aplicatii pentru care sunt alternative la Litiu-Ion, ba chiar tehnologii superioare, printre care bateriile in stare solida ce vor fi folosite pe autobuzul urban MB eCitaro din a doua jumatate a lui 2020. Tehnologia are un ciclu foarte lung de viata si nu contine cobalt, nichel sau magneziu, insa densitatea energetica este mica, ceea ce face ca bateria sa fie relativ mare si sa se incarce greu, drept pentru care ea este potrivita pentru vehiculele comerciale, dar nu si pentru cele de pasageri. Deci oricum bateriile Li-Ion vor mai fi pe piata multi ani de acum incolo.
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit