Vanzarile de autobuze si autocare noi s-au dublat in 2019 comparativ cu anul anterior, pastrand tendinta de crestere din ultima perioada. La fel ca in 2018, volumele au fost date in special de livrarile de autobuze urbane efectuate in urma licitatiilor impulsionate atat de oportunitatea accesarii de fonduri europene, cat si de alte surse de finantare. Pentru 2020 se estimeaza atingerea unui nivel similar, cu conditia sa se concretizeze achizitia de amploare coordonata de catre Ministerul Dezvoltarii Regionale (MDRAP) si aflata in plina desfasurare. Pe sectorul interurban vanzarile au fost modeste in 2019 si nu se asteapta schimbari majore nici pentru acest an, in conditiile incertitudinilor care inca planeaza din punct de vedere legislativ.
In 2019 au fost inmatriculate 930 de autobuze, fata de 470 de unitati in anul anterior, potrivit informatiilor furnizate de catre Directia Reglementari Permise de Conducere si Inmatriculare Vehicule (DRPCIV) din cadrul Politiei Romane. Diferenta a fost facuta in special de cele 317 Otokar Kent, receptionate de-a lungul anului de catre Primaria Bucuresti, care au si propulsat, de altfel, constructorul turc in topul livrarilor pe 2019. Urmatoarele doua pozitii sunt ocupate de Isuzu (145 de unitati) si Menarinibus (95), branduri reprezentare pe piata romaneasca de Anadolu Automobil Rom. Turcii de la BMC au incheiat anul pe locul al patrulea, cu 76 de autobuze, iar pe al cincilea se afla carosierul roman C&I Eurotrans, cu 69 de unitati. Mai departe, Mercedes-Benz a livrat 38 de unitati in total, Dypety 36, Temsa 34, Solaris 30, SOR 20 si Eurobus 18 si Setra 11. Restul producatorilor care au vandut masini noi anul trecut figureaza cu mai putin de 10 unitati.