Exista mai multe metode de eficientizare a activitatii unei companii, mai ales pe timp de criza, insa, pentru ca presupun efort si investitii, acestea nu sunt adoptate de catre jucatorii de pe piata. Intre exceptii, producatorul si distribuitorul de produse din peste Ocean Fish, constient de faptul ca logistica trebuie sa redevina ceea ce a fost intre 2002 si 2004, adica „principala parghie de cost si principalul liant al rezultatului final numit profit“, a ales ca solutii de eficientizare echiparea intregului parc cu sisteme de monitorizare si cu cipuri care sa aduca economie de combustibil, precum si gasirea unor parteneri fideli de la care sa isi asigure marfa de retur, non-frigo, pe cursele de distributie.
De asemenea, reducerea cheltuielilor se va realiza pe viitor si printr-o internalizare a serviciului de mentenanta, mai exact, prin deschiderea unui service propriu si a unei spalatorii.
Companie 100% romaneasca, Ocean Fish se ocupa din 2002 de productia, comercializarea si distributia semipreparatelor din peste, a fructelor de mare si a pestelui congelat sau afumat. „Produsele sunt distribuite principalilor jucatori de tip key account (Carrefour, Auchan, Real, Cora, Artima), atat din Romania, cat si din Ungaria si Bulgaria. Mai mult, urmeaza ca in Bulgaria, pe langa Lidl, Billa si Carrefour, sa dezvoltam o relatie de colaborare si cu Kaufland“, a explicat Ionut Niculescu, coordonatorul departamentului de logistica din cadrul Ocean Fish, subliniind ca pentru Rewe, Billa, Kaufland si Lidl livrarile sunt doar catre platforme.
Productia si distributia necesita investitii
La Afumati, pe o suprafata totala de 6.000 de m2, compania detine o fabrica ce ofera o capacitate de productie de 100 t/luna si o platforma logistica ce permite o capacitate de stocare de circa 28.000 de paleti, din care 21.800 pentru produsele congelate si preparate. „Depozitul este format din sapte camere frigorifice de stocaj (din care cinci arondate strict temperaturii de -18 oC, una temperaturilor cuprinse intre 0 si 8 oC, si o alta pentru marja dintre +15 si +25 oC), plus o camera frigorifica de productie. Depozitul este clasa A, cu trei camere A+ si stampila ovala. Suprafata frigorifica a depozitului este de 2.500-3.000 m2“, a punctat Ionut Niculescu, subliniind ca in prezent depozitul este ocupat in proportie de 72% si ca 99% din materia prima provine din import. „Piata romaneasca de peste este refringenta, atipica si scumpa. Ca atare, in prezent importam somon din Europa nordica si pastrav din Europa, la limita cu Asia.“
Chiar daca nu este organizat ca depozit de tranzit, produsele sunt stocate la Afumati pe un termen destul de redus. „Produsele semi-conserve, datorita termenelor de expirare, pot fi incadrate in gama termenului de tranzit. Apoi, produsele congelate, care ofera un volum de trafic de 2.700-2.800 de paleti/luna, reprezinta 15-16% din volumul de depozitare al Ocean Fish“, a mentionat Ionut Niculescu.
….