In seria evenimentelor organizate cu regularitate de revista Tranzit inscriem si conferinta cu tema „Piata de transport si logistica se regrupeaza“, desfasurata pe 26 mai la Crowne Plaza din Bucuresti. Aproape 140 de manageri de logistica, transport, productie, distributie si import-export au participat la dezbaterile legate de solutiile pe care companiile de transport le-au gasit pentru a-si dezvolta afacerile. Astfel, tot mai multe dintre ele s-au orientat catre activitati de intermediere in transporturi, service de camioane sau au investit masiv in distributie si depozitare. Au raspuns intrebarilor celor prezenti oficiali din Ministerul Transporturilor si Autoritatea Rutiera Romana, precum si reprezentanti ai unor companii de succes, ca International Lazar Company, Cartrans Preda si ITIA Sped.
Un alt punct de interes a fost dezbatut de manageri ai celor mai mari companii de logistica din tara (KLG, Macromex, Dumagas) impreuna cu clientii acestora (Cadbury, Nestle) si s-a referit la modul in care sunt pregatite licitatiile pentru externalizarea activitatii de logistica. Astfel, in perioada de criza sunt tot mai multe companii care pun un accent deosebit pe pretul oferit de cei care liciteaza, si care trebuie sa gaseasca diferite solutii interne pentru acoperirea cat mai eficienta a costurilor.
Una dintre acestea este activitatea de grupaje, in conditiile in care volumele au scazut. Dar important este modul in care fiecare isi organizeaza aceasta activitate.
Care este diferenta dintre o companie care a investit masiv in puncte de cross-docking, flota si sisteme performante si un camion care se plimba intre mai multe depozite pentru a colecta marfa a fost unul din subiectele de interes ale conferintei, dezbatut de manageri ai GebrüderWeiss, TCE Logistica, Schenker Romtrans si Delamode. Un alt fel de grupaj, pooling-ul, e o solutie pe care FM Logistic a aplicat-o cu succes in alte tari si pe care incearca sa o aduca si in Romania, daca isi convinge potentialii clienti sa-si depoziteze marfa si sa o livreze impreuna cu cea a concurentilor.
Discutiile au fost purtate si pe marginea raspunderii caselor de expeditii in fata clientilor, in prezent aceasta nefiind in vreun fel reglementata. De aceea, firmele raspund „cu capul“ in fata clientilor pentru marfa, de la preluarea acesteia pana la livrarea la destinatie, indiferent de valoarea bunurilor. Sunt clienti care spun ca cel responsabil de marfa este expeditorul si ca el ar trebui sa investeasca in asigurari. Dar sunt nenumarate si cazurile in care expeditorii nu primesc contravaloarea asigurarii si raman cu paguba, care ii poate duce in faliment. Dezbaterile din cadrul conferintei sunt prezentate in paginile urmatoare, dar si in numarul viitor al revistei.