Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

XF, o placere sa-l conduci!

Odata cu inaugurarea noului sediu din Brasov, EVW Holding a organizat un road-show pentru clientii din zona, care au putut testa mai multe modele DAF, pentru diferite aplicatii. Este vorba de XF 510 FT, destinat transporturilor pe distante lungi si speciale, CF 440 FT, recomandat deopotriva pentru distante lungi si pentru distributie si constructii, CF 460 FAD si CF 370 FAR, pentru aplicatii diverse in sectorul constructiilor si agricultura, precum si LF 220 FA, ideal in serviciile municipale, distributie si constructii.

Dupa ce in ziua inaugurarii noului sediu de la Brasov a plouat cu galeata, in dimineata road-show-ului soarele a ignorat prognozele specialistilor si a tinut cu echipa DAF, astfel ca vremea insorita a scos multi clienti la o plimbare cu camionul.

Traseele de test disponibile – cativa kilometri spre Targu Mures si inapoi si/sau in sens opus pe drumul de centura al Brasovului – au fost edificatoare pentru observarea confortului soferului in cabina, ergonomia dispunerii comenzilor, utilitatea pa­noului de bord si a informatiilor disponibile cu privire la parametrii de drum si consum, precum si vizibilitatea de jur imprejurul vehiculului.
Pentru test am ales camionul DAF XF 510 FT, echipat cu motor MX13 Euro 6 de 12,9 l si 510 CP, al carui cuplu maxim de 2.500 Nm este atins pe o plaja larga, de la 1.000 la 1.425 rpm. Pe langa configuratia puternica a autotractorului, si mai interesant a fost faptul ca acesta a tractat un trailer cu patru axe, din care ultima viratoare, pe care a fost incarcat un CF.

Turatie scazuta a motorului, indiferent de regimul de viteza

Pe cele cateva zeci de kilometri pe care am avut posibilitatea de a conduce noul XF am apreciat vizibilitatea in oglinzile retrovizoare si pozitia la volan. Desi cotiera este oferita doar pe dreapta, panoul usii din stanga este foarte bun pe post de sprijin, ambele coate ale soferului fiind la aceeasi inaltime. Cabina XF este foarte spatioasa, iar conducatorul auto isi poate seta computerul de bord astfel incat sa poata tine sub observatie in orice moment parametrii de calatorie, inclusiv consumul mediu, instantaneu si consumul total. De altfel, pe parcursul calatoriei, in functie de manevrele pe care le efectueaza, acesta primeste mesaje pe display in vederea imbunatatirii stilului de condus.
Pilotul automat este foarte util indiferent de categoria de drum pe care este folosit, cu conditia ca traficul sa fie lejer. Acesta se seteaza de la un buton amplasat pe volan, iar viteza poate fi deopotriva crescuta sau redusa tot prin apasarea butonului, astfel incat pedalele sa fie cat mai putin folosite. Pentru decelerare, intarderul cu trei trepte si frana de motor MX pe cea de-a treia este foarte eficient. Actionat din timp la apropierea de sensurile giratorii, intarderul nu mai face necesara pedala de frana. Consumul este astfel optimizat, iar uzura placutelor, redusa.
Intr-un regim mediu de viteza, treapta de viteza este schimbata la o turatie a motorului de aproximativ 1.350 rpm. In momentul in care pedala de acceleratie este apasata la pamant, computerul detecteaza nevoia unui plus de putere, astfel ca automat este comandata trecerea intr-o treapta de viteza inferioara. La 60 km/ora pe cruise-control se mentine o turatie foarte buna a motorului, de 950 rpm, in treapta a 11-a de viteza.

Articole similare